اشغال ۳۰ درصدی واحد‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های ورود ماشین‌های شخصی به مشهد در روز‌های پایانی صفر، میانگین اشغال واحد‌های اقامتی در این ایام ۳۰ درصد ثبت شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی کرده بودیم درصد اشغال واحد‌های اقامتی در دهه پایانی صفر به ۴۰ درصد خواهد رسید، اما با محدودیت‌هایی که در خصوص ورود ماشین‌های شخصی برای این ایام اعمال شد، میانگین اشغال کل واحد‌های اقامتی در تعطیلات پایانی دهه پایانی صفر ۳۰ درصد بود که نسبت به پیش‌بینی ما حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: این درصد اشغال مربوط به واحد‌های فعال در این مدت است و شامل تمام واحد‌های اقامتی نمی‌شود؛ هم اکنون،۷۵ درصد از واحد‌های اقامتی در مشهد غیر فعال و درصد اشغال گفته شده مربوط به واحد‌های فعال در این ایام بوده است.

بیشتر بخوانید


معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان در خصوص آمار دقیق اشغال واحد‌های اقامتی ادامه داد: هتل‌ها ۳۵ درصد، هتل آپارتمان‌ها ۴۶ درصد، مهمان‌پذیر‌ها ۴۳ درصد، خانه مسافر‌ها ۲۳ درصد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز ۵ درصد به ثبت رسیده است.

بیدخوری بیان کرد: در ابتدا رویکرد سازمان جهانی جهانگردی و بهداشت تاکید بر قرنطینه و تعطیلی کسب و کار‌ها بود، اما در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که پرواز‌ها در تمام دنیا به جریان افتاده است و کشور ما نیز از این مورد مستثنی نیست و پرواز‌ها بازگشایی شده‌اند.

او تصریح کرد: در نهایت ما معتقدیم که سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حتما به آن توجه شود، اما از طرفی نیز به نظر می‌رسد که مانند ابتداء شیوع بیماری به جای اینکه به سمت قرنطینه و تعطیلی سوق پیدا کنیم باید به سمت تعامل بیشتر و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحوی که بتوان جلوی شیوع بیشتر را گرفت گرایش پیدا کنیم و باید برای زندگی مسالمت‌آمیز با این ویروس مسیری تازه انتخاب شود



انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.