ملاقات مصطفی الکاظمی با همتای فرانسوی خود در پاریس

نخست وزیر عراق در دیدار خود با نخست وزیر فرانسه از تلاش برای برقراری رابطه مستحکم با سایر کشور‌ها سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر عراق امروز (دوشنبه) در جریان دیدار با همتای فرانسوی خود در پاریس گفت که کشورش به دنبال برقراری روابطی مستحکم با سایر کشور‌ها براساس منافع مشترک است.

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی مذاکراتش را در پاریس با ملاقات با «جان کاستکس» همتای فرانسوی‌اش آغاز کرد که در آن شماری از وزیران دو کشور حضور داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در این ملاقات درباره راه‌های توسعه روابط دوجانبه میان عراق و فرانسه و تقویت آن در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، امنیتی و بهداشتی بحث و تبادل نظر شد.

براساس این بیانیه، دوطرف درباره اوضاع منطقه و پاره‌ای از مسائل دیگر بحث و تبادل نظر کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این ملاقات بر اهمیت تقویت همکاری میان عراق و فرانسه در بسیاری از بخش‌ها تاکید کرد و گفت که دولت متبوعش به دنبال برقراری روابطی مستحکم با کشور‌های جهان براساس منافع مشترک و بازگردان عراق به جایگاه بین‌المللی‌اش است.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر فرانسه نیز در این ملاقات بر تمایل کشورش برای حمایت از عراق در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.
مسئولان عراق و فرانسه سپس سه یادداشت تفاهم همکاری را در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی و آموزش به امضا رساندند.

گفتنی است الکاظمی یکشنبه شنب در صدر یک هیئت بلندپایه دولتی و در قالب سفر دوره‌ای به سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس وارد پاریس شد. همچنین در این سفر رئیس بانک مرکزی عراق، الکاظمی و هیئت بلندپایه دولتی این کشور را همراهی می‌کند.

الکاظمی در جریان ملاقات خود با مقامات سه کشور اروپایی یاد شده درباره توسعه روابط دوجانبه، راه‌های تقویت همکاری مشترک بویژه در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و بهداشتی و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار