ایجاد ۲۲ کیلومتر کمربند حفاظتی منابع طبیعی در استان سمنان

عبدوس از ایجاد ۲۲کیلومتر کمربند حفاظتی از نوع بنچ مارک تا پایان سال جاری درمنابع طبیعی استان سمنان از اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

حمیدرضا عبدوس سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  گفت: ایجاد کمربند‌های حفاظتی نقش شایانی در جلوگیری از تخریب اراضی، تصرف و سوء استفاده سودجویان منابع طبیعی دارد و در راستای پایداری و نگهداشت این داشته‌های با ارزش موثر خواهد بود.

او با بیان اینکه در چهار سال اخیر حدود ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در استان ایجاد شد احداث کمربند حفاظتی متناسب با شرایط وپتانسیل منطقه در مرزاراضی ملی ومستثنیات اشخاص باعنایت به تدابیر حفاظتی و به اقتضای شرایط مکانی، اعتباراتی درکاهش تصرفات وحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور موثر خواهد بود.

عبدوس جایگزینی سوخت فسیلی را از دیگر مقوله‌های حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و اظهارداشت: در سال ۹۹ طرح جایگزینی سوخت فسیلی متشکل از تحویل آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی برای ۲۲ خانوار برای ساکنان مناطق جنگلی و مناطقی که خطر استفاده از سوخت فسیلی وجود دارد انجام می‌گیرد.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.