مدیرکل بازرسی سازمان ثبت اسناد کشور:

آموزش و پرورش و مسکن شهرسازی جهت ثبت اسناد خود اقدام کنند/استمرار مبارزه با فساد

اقبال گفت: علاوه بر منابع طبیعی دستگاه های متولی دیگری چون آموزش وپرورش هست که اراضی زیادی از این اداره ثبت رسمی نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی اقبال مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد استان گفت: استان سمنان از نظر پالاس(ثبت اراضی فاقد سند) و عملکرد، از جمله استان های سرآمد است.

او افزود: بحث ثبت اراضی فاقد سند یکی از مباحث مورد تاکید ریاست قوه قضاییه و جزو تکالیف وسیاست های سازمان ثبت است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: با پای کاربودن دستگاه‌ها برای رسیدگی به مشکلات سازمان، ۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی در خصوص زمین خواری و اراضی فاقد سند حل خواهدشد.

او با اشاره به اینکه استان سمنان در خصوص رسیدگی به زمین خواری و اراضی فاقد سند پیشرو است اضافه کرد: اما همچنان استان های سمنان،یزد،کرمان وسیستان وبلوچستان دارای مستندات کمتری در بحث اراضی ملی هستند.

اقبال ابراز کرد:در استان سمنان ودیگر استان ها بحث اراضی حریم شهرها وجود دارد که سالهای اخیر بنام منابع طبیعی بوده ودر حال حاضر در اختیار سازمان مسکن وشهرسازی است و سندی برای آنها وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: علاوه بر منابع طبیعی دستگاه های متولی دیگری چون آموزش وپرورش هست که اراضی زیادی از این اداره ثبت رسمی نشده است.

اقبال ادامه داد:سه محوریت اصلی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور ، پالاس(ثبت اراضی فاقد اسناد)،مراحل اجرایی ومبارزه با فساداست.
مدیرکل بازرسی سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به اینکه در مسئله اجرایی با انبوه عظیم پرونده اجرایی مواجه هستیم گفت: مبارزه با فساد هم در برون سازمان و قوه قضاییه صورت می گیرد ودر مقابله با آن به هیچ وجه کوتاه نیامده  و در حوزه فساد مالی ومعاونت جرم وجعل و زمین خواری برخورد خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: خوشبختانه در استان سمنان گزارشات این چنینی و باندی نداشتیم وجای تقدیردارد.

او افزود: از ده دفترخانه ثبتی ۹ مورد مشکل دارد و اسنادی تنظیم شده که رعایت به عدل نمی شود وممکن است جرایم جعل سند نیزدر آنجا اتفاق بیفتد.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار