فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان خبرداد؛

تثبیت مالکیت ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان

میرعماد گفت: با اجرای طرح تثبیت مالکیت، دست زمین‌خواران در تصرف ۲۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دامغان قطع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین میرعماد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه دست زمین‌خواران از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دامغان قطع شد، ابراز داشت: این مقدار از اراضی ملی تثبیت مالکیت به صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان به انجام رسید که اخذ سند مالکیت تک‌برگی آن‌ها در دست اجرا است.

او ضمن بیان اینکه خاطر با تهیه نقشه کاداستر سودجویی از اراضی ملی به حداقل می‌رسد، افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح به حمایت مالی و تأمین اعتبار لازم نیاز دارد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان با اشاره به همکاری و تعامل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در صدور اسناد تک‌برگی، ابراز داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع می‌شود.

میرعماد در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای هفت هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی هشت پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک‌برگی اخذشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار