تثبیت مالکیت اراضی در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان

در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت مالکیت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: این مقدار از اراضی ملی بصورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده و اقدامات مقتضی به منظور اخذ سند مالکیت تک برگی در حال انجام است.

او همچنین ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۷ هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی ۸ پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک برگی اخذ گردیده است .

علی اکبر عباسی راد بیان کرد: این اداره در نظر دارد در سالجاری ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان را تثبیت مالکیت نماید که تا کنون برای ۲۳۰ هزار هکتار انجام و مابقی در حال پیگیری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و تصریح کرد: این پروژه بصورت امانی و از طریق پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در حال انجام است.

او با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک استان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

عباسی راد با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد نگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید..

او با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند بیان کرد: کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.