خرید از کارتخوان‌های خیابانی ممنوع / اسکیمر‌ها در کمین هستند

رییس پلیس فتا مازندران درباره خرید از فروشندگان دوره گرد با کارتخوان‌های سیار هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ خورشاد رییس پلیس فتا مازندران از اسکیمینگ به عنوان یکی از شگرد‌های رایج فروشندگان دوره گرد در سرقت اطلاعات بانکی یاد کرد و گفت:این افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر بر روی کارت خوان‌ها اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی افراد می‌کنند.

او  افزود: قیمت پایین کالا‌های دستفروشان دوره‌گرد مهمترین عامل استقبال شهروندان در خرید از آنهاست و همین عامل باعث شده تا مجرمان سایبری در قالب دستفروشان دوره گرد و عرضه کالای ارزان به دنبال طعمه باشند.

او افزود:این مجرمان سایبری به راحتی با کپی کارت بانکی مشتریان خود با استفاده از رمز ورود که معمولاً خود قربانی آن را در اختیار مجرم قرار داده اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان کنند.

بیشتر بخوانید:

سرهنگ خورشاد گفت: تنها یک بار کشیدن کارت روی دستگاه کارت خوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا همه کارت بانکی فرد کپی شده   و فرد مجرم در فرصتی مناسب از حساب قربانی برداشت وجه یا خرید داشته باشد.

او افزود:افراد حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود.

سرهنگ خورشاد گفت: متأسفانه برخی از شهروندان این موارد ساده را رعایت نکرده و به‌راحتی کارت را به همراه رمز بانکی در اختیار فروشنده قرار می‌دهند.

او افزود:خرید در بستر تلگرام و اینستاگرام هم به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و شهروندان از این گونه خرید‌ها اجتناب کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته  تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار