دست کلاهبرداران اینترنتی در مازندران رو شد

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و کشف کلاهبرداری اینترنتی ۳ و نیم میلیارد ریالی در شهرستان نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان نور به مراجع قضائی و انتظامی آن شهرستان مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنان، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات فنی و مهندسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی کردند.


بیشتر بخوانید


سردارمیرزایی گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان نور پس از شناسایی مخفیگاه متهم، در عملیاتی غافلگیرانه وی را که به عنوان دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار در بازار‌های هفتگی سراسر استان فعالیت می‌کرد، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: متهم که دارای سابقه سرقت در زمینه برداشت غیرمجاز از طریق اسکیمر و فیشینگ بود در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری ۳ و نیم میلیاردی از مردم با روش دریافت اطلاعات آنان از طریق کارت‌های عابر بانک (فیشینگ) اعتراف کرد.

او با بیان این که تاکنون ۲۰ نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس از متهم اعلام شکایت کرده اند، افزود: یکی از همدستان متهم اهل اصفهان و ساکن شهرستان قائم شهر در ادامه رسیدگی به این پرونده دستگیر شد.

سردارمیرزایی از دستگیری همدست متهم نیز خبر داد و گفت: این ۲ کلاهبردار حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی مازندران به مردم توصیه کرد: ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات هویتی، بانکی و رمز عابر بانک خود به سایر افراد، در موقع پرداخت هرگونه وجهی از طریق کارت‌های عابر بانک مواقب سوء استفاده افراد شیاد و کلاهبرداران باشند و در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.