فالح الفیاض: بین الکاظمی و الحشدالشعبی هیچ خصومتی وجود ندارد

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در سخنانی وجود هرگونه خصومت بین نخست‌وزیر و این سازمان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات، «فالح الفیاض» رئیس الحشدالشعبی عراق شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی به اتهام زنی‌های اخیر علیه این سازمان واکنش نشان داد.

او گفت: متهم کردن مصطفی الکاظمی به نداشتن تفاهم با الحشد الشعبی غیرصحیح و اهانت به نخست وزیر است.

الفیاض افزود: ما هیچ مشکلی با او نداریم و هرگونه اقدام نظامی در منطقه سبز به منظور ملاحظات فنی است و هیچ گونه خصومتی بین الکاظمی و الحشد الشعبی وجود ندارد.

رئیس الحشد الشعبی با اشاره به اینکه اتهام زنی‌های اخیر در واقع تلاش برای مخدوش کردن اعتبار وچهره نخست وزیر در برابر مردم است و با بیان اینکه الحشد الشعبی با دستورالعمل‌های نخست وزیر هماهنگ است، از نزدیک بودن زمان انتقال مقر سازمان الحشد الشعبی به خارج از منطقه سبز خبر داد.

او افزود: سخن از دست داشتن الحشد الشعبی در برخی پرونده‌ها منصفانه نیست و کسانی که هیئت‌های دیپلماتیک را هدف قرار می‌دهند، جناح‌هایی خارج از قانون هستند و ما در حال جستجوی قانون شکنانی هستیم که برخی هیئت‌های دیپلماتیک را هدف قرار دادند.

الفیاض با تاکید بر اینکه قانون به هیچ یک از اعضای الحشد الشعبی اجازه ورود به مذاکرات یا میانجی گری سیاسی را نمی‌دهد، بیان کرد: سازمان الحشد الشعبی هیچ مسئولیتی در قبال برخی جناح‌هایی که خود را از هواداران الحشد الشعبی معرفی می‌کنند، ندارد. الحشد الشعبی یکی از ابزار‌های اجرای قانون است.

کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای با خروج الحشدالشعبی از استان صلاح الدین مخالفت کرد و اتهام زنی‌های اخیر علیه این سازمان را تلاشی برای مخدوش کردن وجهه کسانی عنوان کرد که جان خود را برای آزادسازی خاک کشور از چنگ تروریست‌های داعش فدا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار