بازگشت پیکر شهید تازه تفحص‌شده گیلانی پس از ۳۵ سال

پیکر شهید دوران دفاع مقدس اهل روستای شیخ محله اسالم تالش پس از ۳۵ سال به دیارش بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا امیری ، رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان  از شناسایی پیکر شهید گیلانی دوران دفاع مقدس پس از ۳۵ سال خبر دادو گفت:  این شهید دوران دفاع مقدس اهل روستای شیخ محله اسالم تالش بوده که سال ۶۴ در آبادان به‌شهادت رسید و تا امروز جاویدالاثر بود و پیکر مطهرش پس از ۳۵ سال به دیارش بازمی‌گردد.

او  با بیان اینکه زمان و چگونگی تشییع پیکر مطهر این شهید متعاقباً اعلام می‌شود، افزود: نام‌ای شهید "فرمان پوریعقوب است که در جنگ تحمیلی سرباز لشکر ۲۱ حمزه بود و به فیض شهادت نائل آمد.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان  با اشاره به شناسایی پیکر‌های مطهر شهدا و اثرات معنوی تشییع پیکر شهدا در سطح شهر‌ها و محلات ، گفت: هر از گاهی که دل‌های ما آلوده می‌شود این شهدا می‌آیند تا روح معنوی تازه‌ای به سطح خیابان‌ها، شهرها، محلات و دل‌های ما ببخشند.

امیری  ایستادگی و مقاومت را بزرگترین پیام شهدا به نسل حاضر و مردم دانست و افزود: این شهدا در لباس یک بسیجی، پاسدار، ارتشی، ناجا یا مرزبانی در بحبوحه‌ای از تاریخ که بسیاری از کشور‌های دنیا با حمایت صدام، جنگ را به ما تحمیل کردند، این شهدا با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند.

او با بیان اینکه امروز هم با جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم ، گفت: این شهدا آمدند تا به ما بگویند که ما ایستادیم و شما هم امروز برای حفظ اسلام بمانید و ایستادگی کنید.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به برگزاری ۱۱ یادواره شهدا از ابتدای امسال به‌صورت مجازی و رسانه‌ای در گیلان ، تصریح کرد: امروز همه باید بتوانیم به وصیت نامه‌های شهدا که نکاتی مانند پشتیبانی از ولایت، گوش به فرمان امام بودن، احترام به بزرگتر و رعایت حجاب را به ما گوشزد کردند عمل کنیم و از آن‌ها درس بگیریم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.