بازار کرونا‌زده در بام ایران / دل نگرانی مردم از افزایش قیمت کالا‌ها

در روز‌هایی که بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا پرتلاطم شده است، دل نگرانی مردم از افزایش قیمت کالا‌ها است.

بازار کرونا‌زده در بام ایران / دل نگرانی مردم از افزایش قیمت کالا‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بحران کرونا یک شوک بزرگ اقتصادی برای مردم به ویژه مردم استان چهارمحال و بختیاری که یک استان کمتربرخوردار می‌باشد، بود و تعطیلی‌ها در بخش‌های خدماتی، گردشگری، رستوران‌ها و غیره، کاهش واردات و صادرات و کاهش خرید مصرف کنندگان برخی از تبعات این بحران است که هر چقدر به درازا بکشد تبعات اقتصادی عمیق‌تر و بنیادی‌تری رخ خواهد داد.

این روز‌ها یکی از بحث‌های داغ محافل، بحث گرانی و افزایش قیمت‌ها است که مردم به شدت از این امر گلایه‌مند بوده و ابراز نگرانی می‌کنند و در شرایطی قرار داریم که تداعی‌گر شرایط و وضعیت سخت مردم است و دیگر شور و حال خاصی در بین خریداران دیده نمی‌شود، زیرا که قیمت‌ها چنان افزایش یافته که مردم فقط مجبورند کالا‌های مورد نیازشان را به نحوی تأمین کنند تا شرمنده خود و خانواده‌هایشان نشوند.


بیشتر بخوانید


قیمت اجناس و کالا‌های اساسی افزایش یافته و این افزایش قیمت مردم را به شدت نگران کرده و قیمت‌ها آنقدر رشد پیدا کرده است که مردم به ناچار بیخیال کرونا شده‌اند. اگر چه کرونا بر وضعیت اقتصادی بازاریان تأثیر گذاشته، اما نمی‌توان از برخی تخلف‌های سودجویان در این آشفته بازار هم چشم‌پوشی کرد.

برای اطلاع از چگونگی وضعیت قیمت‌ها سری به بازار شهرکرد زدیم تا علت گرانی‌هایی که این روز‌ها پا به پای کرونا در استان می‌تازد را از فروشندگان و مردم جویا شویم.

قرنطینه خانگی به چه قیمت؟

مریم کرمی یکی از شهروندانی که برای تهیه مایحتاج خود به بازار مراجعه نموده گفت: ویروس کرونا تنها یک درد مردم است، اما گرانی هزار درد به دنبال دارد و توان خرید همه مردم به شدت کاهش یافته است و به سختی می‌توان بخشی از مایحتاج خود را تأمین کنیم.

او افزود: وقتی نظارت از سوی مسئولان امر انجام نشود قطعا آشفتگی در بازار ایجاد می‌شود و سودجویان به هر قیمتی که بخواهند اقلام را به فروش می‌رسانند.

سمیه احمدی بانوی دیگری که برای خرید به بازار مراجعه کرد ادامه داد: تمام اقلام افزایش چند برابری قیمت را داشته‌اند و نمی‌دانیم به کجا پناه بیاوریم که این مشکل گرانی را رفع کنند.

او اضافه کرد: وقتی بیشتر مصرف مردم استان ما برنج و مرغ است و این دو قلم کالا هم افزایش قیمتشان سرسام‌آور است دیگر به چه امیدی می‌توان زندگی کرد.

آقای حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در این وضعیت قرمز کرونا از منزل خارج می‌شوند، گفت: وقتی اوضاع اقتصادی وخیم است و به سختی می‌توان پول برای خرج و مخارج زندگی تأمین کنیم چرا باید در خانه بمانیم. چه کسی قرار است نظارت کند بر بازار که قیمت‌ها افزایش نداشته باشد.

او اظهار داشت: اگر مردم مطمئن باشند که مخارج آن‌ها به مدت حداقل یک ماه از سوی دولت تأمین و جلوی این گرانی‌ها گرفته نشود قطعا همه مردم هم قرنطینه می‌شوند و کمک خواهند کرد تا این ویروس تمام شود.

توزیع پنج هزار تن کالای اساسی در بازار چهارمحال و بختیاری

حسن شمسی‌پور معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، پنج هزار تن کالای اساسی در استان توزیع شده است، افزود: این اقلام شامل آرد، روغن، شکر و برنج در استان توزیع شد.

او با بیان اینکه امسال قیمت کالا‌های مصرفی مردم به واسطه نوسانات ارزی افزایش قابل توجهی داشته است، تأکید کرد: کالا‌ها به مقدار مورد نیاز در بازار موجود است و هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد.

او با اشاره به نظارت‌ها بر بازار توسط اکیپ‌های نظارتی بیان کرد: ۳۰ هزار بازرسی از اصناف استان انجام و تخلفات به سازمان تعزیرات حکومت ارجاع شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار