بزرگ‌ ترین حمله سایبری به گوگل در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد

بنا به گفته گوگل، حمله سایبری به سرورهای این شرکت توسط یک تیم که تحت حمایت دولت بودند اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل گزارش داده است که یک گروه هکر حمایت شده از سمت دولت، بزرگترین حمله اینترنتی را بر علیه این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام دادند. روز جمعه، کسب و کار ابری گوگل این از یک هجوم اینترنتی خبر داد، که شامل مورد حمله قرار گرفتن اینترنت شرکت گوگل و با استفاده از ترافیک بود. این حمله اینترنتی طی ۶ ماه انجام شد و ترافیک شبکه را به 2.3 Tbp رساند. این هجوم از حمله 2.3 Tbp به کسب و کار ابری آمازون، که در ماه فوریه گذشته انجام شد و تصور می­‌شد بزرگترین حمله تخریب اینترنتی ثبت شده است، فراتر رفت.

به گفته تیم امنیتی گوگل، منشا حمله 2.5 Tbp مسدود سرور‌ها (DDoS) علیه شرکت توسط یک گروه تحت حمایت دولت بود که توانستند چهار ارائه دهنده خدمات اینترنت چینی را تحت کنترل خود درآورده و سیلی از ترافیک آن‌ها را به گوگل منتقل کنند.

حمله مسدودسازی از سرویس به این صورت طراحی می­‌شود که شبکه اینترنتی را اشباع کند، در نتیجه منجر به قطعی شده که می­‌تواند دسترسی به شبکه‌های وب شرکت را کند کرده یا به کلی ببندد. Damian Menscher، مهندس امنیت شرکت در پست امروز وبلاگ این شرکت  نوشت: علیرغم حمله 2.5 Tbp که همزمان هزاران سرور گوگل را در سال ۲۰۱۷ مورد هدف قرار داد، «این حمله هیچ اثر مخربی روی شرکت نداشت».

حمله سایبری به گوگل

سرعت سرورهای گوگل تا حد بسیار زیادی کاهش یافت

مدیر گوگل افزود: «مهاجم از چندین شبکه استفاده کرد تا سرعت 167 Mpp را به ۱۸۰ هزار برساند، که بالطبع پاسخ‌های حجیمی به ما فرستاده می­‌شد.»

شرکت گوگل این حمله را هنگامی فاش کرد که در حال تعریف کردن از تلاش‌های خود برای اطمینان دادن از حفظ کسب و کار ابری گوگل از حملات بزرگ DDoS بود. گوگل مهم‌ترین حملات محرومیت از سرویس را تحلیل کرده، و به این نتیجه رسیده که میزان ترافیک به طور فزاینده‌ای رو به افزایش بوده است. اما در همان زمان، اینترنت هم روند تصاعدی داشته است، و به شرکت‌ها پهنای باند بیشتری داده تا از خود در برابر حملات محافظت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار