سالن‌های تئاتر و نگارخانه‌های مشهد جان دوباره می‌گیرند

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با آغاز ماه ربیع الاول و کمکهای حمایتی مخاطبان و نهادهای متولی، سالن‌های تئاتر و نگارخانه‌های مشهد جان دوباره می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک از ۶ سالن تئاتر مربوط به بخش دولتی و غیردولتی در مشهد، پردیس تئاتر مستقل یک تئاتر را در حال اجرا دارد که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن برای حضور مخاطبان انجام می‌شود.

او افزود: از سوی دیگر سه تئاتر مربوط به گروه‌های نمایش مشهد نیز توسط شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرحله بازبینی قرار دارد که نتیجه امکان نمایش آن در سالن‌های تئاتر به زودی اعلام می‌شود.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۳ نگارخانه مشهد نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نمایشگاه‌هایی را در دست برگزاری دارند.

روشندل بیان کرد: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است برپایی نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ها و اجرای تئاتر در سالن‌ها از طریق خرید خدمت، مورد حمایت مالی قرار گیرند تا به رونق و از سرگیری مجدد کسب و کار‌های فرهنگی کمک شود.

بیشتربخوانید


او تصریح کرد: براساس این مصوبه به ازای برپایی هر نمایشگاه در نگارخانه‌های مشهد، شهرداری با پرداخت مبلغی به آن نگارخانه به رونق فعالیتش کمک می‌کند.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین شهرداری به ازای هر تئاتر که در سالن‌های بخش خصوصی اجرا می‌شود، بهای بلیت ۳۰ درصد از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌های سالن را به کارگردان آن نمایش پرداخت می‌کند تا این بلیت به صورت رایگان در اختیار دعوت شدگان شهرداری قرار گیرد.

روشندل بیان کرد: در تلاش هستیم در دوران شیوع ویروس کرونا فاصله بین مردم و رویداد‌های هنری را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تامین سلامت مردم کم کنیم.

او تصریح کرد: با این حال از آنجا که رکن اصلی دیدن تئاتر، حضور مخاطب است با توجه به کاهش ظرفیت سالن‌های تئاتر برای حضور مخاطب و ملاحظه مردم به سبب شیوع کرونا، استقبال مردم از تئاتر نسبت به گذشته به یک سوم کاهش یافته است.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سال جاری رویکرد حمایت محور را جایگزین رویکرد رویداد محور کرده و در قالب پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان بخش‌های فرهنگی و هنری ناشی از شیوع کرونا، حمایت‌های موردی و استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در تلاش برای استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور است.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.