اثر تاریخی کاروانسرای شاه عباسی مرمت شد

فرماندار قصرشیرین گفت : اثر تاریخی و ملی کاروانسرای شاه عباسی که در جریان زلزله سال های۹۶ و ۹۷ آسیب دید پس از پیگیری‌های زیاد و اختصاص اعتبار برای تعمیر آن اکنون مرمت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : با عنایت استاندار کرمانشاه اعتبار مرمت کاروانسرای شاه عباسی تامین و زیرنظر اداره میراث فرهنگی تعمیر شد که کار مرمت آن پایان یافته است.

او گفت : طبق گزارش اداره میراث فرهنگی و ناظر این طرح از مرداد امسال کار مرمت این بنا در سه بخش آسیب دیده آن یعنی سردر ورودی اصلی، دیواره سنگی که حدود ۷۰ درصد از کل آسیب دیدگی بنا مربوط به آن بود و قسمت‌هایی از پشت بام، شروع و با گذشت حدود سه ماه کار مرمت پایان یافته است.

فرماندار قصرشیرین افزود: اعتبار هزینه شده برای تعمیر اثر تاریخی کاروانسرا پنج میلیارد ریال بود که این خواسته به حق مردمی که با عنایت استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های صورت گرفته انجام و تحقق یافت. کاروانسرای شاه عباسی در قصرشیرین با نظارت میراث فرهنگی مرمت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: در جریان مرمت بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی با توجه به اینکه مالکیت این بنا با اداره اوقاف است پیمانکار توسط اوقاف تعیین شد، ولی میراث فرهنگی بر عملیات مرمت نظارت داشت.

بهرنگ بابایی افزود: این کاروانسرا هم اکنون در اختیار اوقاف است و تمامی وجه ها و درآمد آن از محل اجاره غرفه‌ها در اختیار اوقاف است و ما تنها ناظر این اثر تاریخی هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.