نیروی انتظامی اقتدار و محبت را همزمان به مردم نشان دهد

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نیروی انتظامی باید اقتدار، رأفت و محبت نظام را به مردم نشان دهد که این‌ها در کنار هم تعادل ایجاد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌و بلوچستان در دیدار جانشین و فرمانده‌هان انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: با وجود زمینه‌های ناامنی در این استان شرایط امنیتی منطقه با سایر نقاط کشور متفاوت بوده و امنیت موجود محصول تلاش نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی است و این یک نکته مهم و درخشان در کارنامه عملیاتی نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

امام جمعه زاهدان کار نیروی انتظامی را متنوع و با توجه به وسعت جغرافیایی سیستان و بلوچستان گسترده دانست و افزود: هم مرزی با ۲ کشور بی ثبات منطقه و تهدید گروهک‌های تروریستی کار را سخت می‌کند، اما باید توجه داشت که با فضیلت‌ترین کار‌ها سخت‌ترین آنهاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان امنیت را از نعمت‌های مهم و پیش نیاز هر گونه پیشرفتی دانست و بیان کرد: انسان زمانی که نعمتی را از دست می‌دهد قدر آن را می‌داند و امنیت هم از این‌گونه نعمت‌هاست که زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و این اهمیت کار را می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از کارگزاران انقلاب اسلامی باید تلاش کند تا خدمات خود و نظام اسلامی و تاثیرات آن را در ابعاد مختلف برای مردم بیان کند.

امام جمعه زاهدان بازگو کردن خدمات را به معنای منت گذاشتن بر سر مردم ندانست و اظهارداشت: مهم است که مردم بدانند این مجموعه بزرگ چه خدماتی ارائه می‌کند و محصول کار آن چه نعمت بزرگی است که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از آسیب‌هایی که در بعضی موارد با آن رو برو هستیم این است که احساس جدایی بین مردم و برخی دستگاه‌های نظام احساس می‌شود و علی رغم ارائه خدمات بی‌شمار برخی از مردم آن دستگاه را از خود نمی‌دانند و در برخی موارد همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و این یک آسیب بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: باید با بیان خدمات ارائه شده به دنبال رفع این آسیب باشیم که مردم همکاری لازم با نیروی انتظامی را داشته باشند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در نیروی انتظامی باید نگاه خیرخواهانه وجود داشته باشد مانند طبیبی که برای جلوگیری از آسیب، درمان را انجام می‌دهد و باید به گونه‌ای باشد که مردم بدانند برخورد‌ها برای حفظ جامعه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار