جزئیات شرط بازنشستگی بیمه شدگان صندوق روستایی اعلام شد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان گفت: طبق قانون سن بازنشستگی بیمه روستاییان ۶۵ سال است، اما افرادی که درخواست بازنشستگی پیش از موعد دارند می‌توانند با ۷۰ سال بازنشسته شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درباره شرط بازنشستگی بیمه شدگان این صندوق، اظهار کرد: طبق قانون، سن بازنشستگی روستاییان و عشایر ۶۵ سال تعیین شده است، اما سن ۷۰ سال برای افرادی است که درخواست بازنشستگی پیش از موعد دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ادامه داد: بیمه شدگان قبل از آن که مدت حضورشان به عنوان بیمه شده در صندوق به پایان برسد و با ۱۰ سال سابقه خواهان بازنشستگی هستند، در ۷۰ سالگی می‌توانند بازنشسته شود.

وی افزود: بیمه شدگانی که ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی دارند و ۷۰ ساله هستند با ۱۰ روز می‌توانند بازنشسته شوند، در غیر این صورت سن بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی ۶۵ سال است که بازنشستگان با ۲۰ روز سابقه حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

شیرکانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مبلغ حقوق بازنشستگانی که با ۱۰ روز سابقه بازنشسته می‌شوند چقدر است؟ گفت: یک سوم سطح درآمدی که بیمه شده برای خود تعریف کرده و بر مبنای آن بیمه پردازی را انجام می‌دهد، بر همان مبنا حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، در حال حاضر حقوق بازنشستگان در سطح ۸ صندوق بیمه روستاییان و عشایر، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و با یک سوم این مبلغ بازنشسته می‌شوند، اما اگر بیمه شده ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن داشته باشد می‌تواند با دو سوم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازنشسته شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه سن ورود به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی است، گفت: افرادی که بالای ۵۰ سال سن داشته باشند قانونگذار اجازه ورود آن‌ها را برای بیمه شدن نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر قرار است به این صندوق اضافه شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر نوری
۱۲:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
واقعا ظلم به روستایی وکشاورز هست این بیمه .کی میخواد پرداخت بشه و کی استفاده کنه؟؟؟؟؟؟چرا هیچ قانون معین ودرستی نداره .؟؟؟؟به من گفتن وقتش نیس باز پنشسته بشه پدرت اگه هم اتفاقی افتاد مادرت استفاده میکنه!!!!!!!انگار عمر دسته خودمونه بمونیم تا بتونیم از این بیمه استفاده بشه...فقط میگن منتطر قانون جدید باشید !!کی به فکر این زحمت کش های سالخورده ونیازمند هس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
این بیمه فقط به نفع دولت به ضرر کشاورز کجای قانون بعد ۶۵سال بازنشسته میکند حتما برای دنیای اخرت مستمری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
واقعا مردم روستا را مسخره میکنند کجای قانون ۷۰سال بیمه میپردازد بعد بازنشسته شود بازنشستگی برای دنیای دیگر نه این دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
۷۰ سال!!! مگه قراره طرف اون دنیا از مزایای بیمه روستایی استفاده کنه ؟؟؟
مسخره کردید ملتو
با این وضعیت باید بجای بیمه روستایی بنویسید "بیمه آخرت"
آخرین اخبار