امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار کرمان چه گذشت؟

بازرسی از ۵۰ درصد واحد‌های تجاری و صنفی کرمان، اعلام قیمت‌ها با مانیتور‌ها، مشخص شدن قیمت نان و شیر، دریافت، توزیع و نظارت مناسب بر سهم نهاده‌های دامی کرمان برخی از مصوبات جلسه امروز ستاد تنظیم بازار کرمان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار کرمان  امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان از غیبت برخی از مسؤلان کلیدی در این جلسه به شدت گلایه کرد و گفت: امروز مهم‌ترین مسئله مردم گرانی قیمت‌ها و  نبود نظارت است. 

او با بیان اینکه جلسه تنظیم بازار، جلسه بسیار مهمی در ارتباط با قیمت ها است و کسانی که در جلسه امروز  حضور نداشتند، عذرشان پذیرفته نیست، بیان کرد: فلسفه حضور در نشست تنظیم بازار، تبادل اطلاعات کامل و تصمیم گیری کلیدی است؛ بنابراین حضور مدیران در جلسه تنظیم بازار ضروری هست.

فدائی با تاکید بر دغدغه این روز‌های مردم و تصور این موضوع که کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد، نوسان قیمت‌ها را معضل این روز‌ها دانست و  بیان کرد: به شیوه‌های امروزی و حتی دیروزی می‌توان مردم را از قیمت‌های مصوب آگاه کرد.

او با بیان اینکه مردم در رابطه با گرانی‌ها هیچ عذری را نمی‌پذیرند، این سوال را نیز مطرح کرد که چرا ما نمی‌توانیم مردم را به صورت لحظه‌ای و پیوسته از قیمت‌ها آگاه کنیم؟ و لازم است مردم حداقل دلسوزی و حساسیت ما را لمس کنند و احساس نکنند که بازار رها شده است.

 استاندار کرمان گفت: شاید تغییر قیمت‌ها دست ما نباشد؛ ولی اعلام به روز و به لحظه قیمت‌ها دست ما است.

فدائی بیان کرد: اگر در بحث بازرسی، کمبود‌هایی احساس می‌شود، اعضای ستاد تنظیم بازار به کمک اداره صمت بشتابند و لازم است در شهر کرمان حداقل روزانه ۱۵۰ مورد بازرسی انجام شود.

 مهدی حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم با بیان اینکه گرانی تا گران‌فروشی متفاوت است، به وجود ۶۴ هزار واحد صنفی در شمال استان کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ و نیم درصد از واحد‌ها، بازرسی شده اند و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها، این رقم به ۵۰ درصد برسد.

 او  نصب نمایشگر‌های قیمت مقابل اتحادیه ها‌ی صنفی را پیشنهاد داد که مورد تایید استاندار و اعضا قرار گرفت.

 ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه از قیمت گذاری‌هایی که به فراموشی سپرده شده است، گلایه کرد و گفت: برخی برخورد‌های ما چندان موثر نیست.

او افزود: سامانه ۱۳۵ تعزیرات هم برای دریافت شکایات و ارائه اطلاعات مردم در خصوص مشکلات بازار در نظر گرفته شده است.

موضوعاتی چون: بازرسی از ۵۰ درصد از واحد‌های تجاری و صنفی استان کرمان تا آبان، اعلام قیمت‌ها با مانیتور‌ها که به صورت پایلوت در ۳ اتحادیه صنفی انجام می‌شود، مشخص شدن قیمت نان و شیر و اعلام کردن آن به مردم، دریافت، توزیع و نظارت مناسب بر سهم نهاده‌های دامی استان کرمان از مصوبات این جلسه بود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار