کشف بیش از ۹۰ درصد جرایم اینترنتی در ابهر

فرمانده انتظامی ابهر گفت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۹۰ درصد جرایم اینترنتی در زمینه‌های مختلف مالی و اخلاقی در شهرستان ابهر توسط  پلیس فتا کشف و به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ مهدیخانی فرمانده انتظامی ابهر گفت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۹۰ درصد جرایم اینترنتی مربوط به شهرستان ابهر با تلاش پلیس فتا کشف و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او با اشاره به اینکه رفتار مقتدرانه با هنجارشکنان موجب بالا رفتن حس امنیت و آرامش در جامعه می‌شود،گفت: این امر مهم از معیار‌های اصلی ناجا است و رفتار پلیس باید به گونه ای باشد که مردم احساس امنیت و آرامش  بیشتری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی ابهر ادامه داد: با آموزش های  تخصصی به ماموران نیروی انتظامی  و حضور حداکثری در ساعات پیک سرقت در محلات مختلف شهرستان ابهر، مجرمین و سارقان را دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده ایم.

سرهنگ مهدیخانی با بیان اینکه پیشگیری از سرقت‌ها و آموزش همگانی برای مردم در فضای مجازی و حقیقی در حال انجام است، افزود: در این آموزش‌ها برخی موارد امنیتی و ایمنی اولیه را که به طور معمول مردم در جریان این موضوعات نیستند به صورت ویژه مورد توجه شهروندان قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت سلامت و معیشت مردم، خدمات نیروی انتظامی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شد، که از جمله این خدمات می توان به  نظارت بر نحوه توزیع اقلام بهداشتی و مایحتاج اولیه، پیشگیری از تجمعات و مراسم جشن‌ها و عزاداری ها، کشف احتکار انواع کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، ۶ هزار و ۵۰ مورد بازدید در طرح مشترک با اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت با محوریت فرمانداری و شبکه بهداشت اشاره کرد.
 
سرهنگ مهدیخانی در پایان با اشاره به رشد جرایم اینترنتی در شهرستان ابهر  از شهروندان خواست که در خریدهای اینترنتی خود دقت بیشتری داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.