اجرای طرح «برق امید» در کرمانشاه

طرح «برق امید» با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی از اول آبان ماه امسال در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت : تغییر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار‌های تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

او با بیان اینکه در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند، گفت : برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین می‌شود و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه برق بهره مند می‌شوند.

او افزود: بر این اساس آن دسته از مشترکانی که در ماه‌های غیر گرم سال در مناطق عادی استان ماهانه ۱۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کنند از پرداخت هزینه برق مصرفی معاف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای افزود: مشترکان شهرستان‌های گرمسیر قصرشیرین، سرپلذهاب، گیلانغرب و بخش ازگله نیز اگر ماهانه تا ۲۰۰ کیلووات برق مصرف کنند از پرداخت هزینه معاف می‌شوند.

مرآتی ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که از نرم افزار مشترکان استخراج شده، حدود ۲۰ درصد از مشترکان استان مشترکان کم مصرف هستند، ۶۵ درصد مشترک خوش مصرف و ۱۵ درصد نیز مشترک پر مصرف هستند.

او گفت: چنانچه مشترکان پر مصرف ظرف ۶ ماه آینده مصرف برق خود را کاهش ندهند هزینه برق مصرفی آن‌ها ۱۰ درصد افزایش می‌یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار