رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نظارت‌های بهداشتی بر اصناف فارس تشدید شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در جلسه ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به روند افزایشی مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در فارس اشاره و ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها با مشارکت نمایندگان علوم پزشکی، استانداری، پلیس و سازمان صمت، گفت: یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا و مرگ براثر کرونا، رعایت نکردن دستورات بهداشتی از سوی برخی مشاغل و اصناف است.

او بیان کرد: شهروندان فارس باید بیماری کرونا را جدی بگیرند و نسبت به آن احساس خطر کنند، این بیماری به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و با استفاده از سهل‌انگاری و بی توجهی زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد.

لطفی،  یکی از مسائل مهم را حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: مراکز درمانی باید به صورت مستمر و منظم گندزدایی شود و تمام کارکنان این مراکز نیز به طور جدی از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

لطفی با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر برنامه ریزی برای افزایش این مراکز در شیراز تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا مهم خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست آمار ابتلا به تفکیک شهر‌های مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان‌های استان را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این نشست نمایندگان دستیاران رشته‌های مختلف گروه‌های آموزشی دانشگاه، پیشنهادات و درخواست‌های خود را با توجه به شرایط مواجهه با بیماری کووید۱۹، با اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید در میان گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از همکاری و همراهی تمام فراگیران در دانشگاه به ویژه دستیاران متخصص و فوق تخصص قدردانی کرد و در خصوص موضوعات مطرح شده و درخواست‌های دستیاران، برنامه ریزی و دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار