پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه شهرستان پارس آباد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه شهرستان پارس آباد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به روند افزایشی کشت پنبه در استان گفت: سطح زیر کشت این محصول امسال ۱۳ هزار هکتار بوده که پیش بینی می شود ۵۰ هزار تن وش پنبه برداشت شود که در مقایسه با پارسال هم به لحاظ سطح زیر کشت و هم میزان تولید افزایش دو برابری را شاهد خواهیم بود.

او افزود: افزایش تولید این محصول در منطقه مغان هم موجب رونق کارخانه های پنبه پاک کنی و تولید محلوج منطقه خواهد شد و هم بخش قابل توجهی از نیاز واحدهای مهم نساجی در مرکز استان را به محلوج پنبه به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تامین خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به روند افزایشی کشت بادام زمینی در منطقه مغان اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول امسال حدود ۶۵۰۰ هکتار رسیده که برآورد شده حدود ۲۵ هزار تن محصول برداشت شود.

او افزود: هم اکنون استان اردبیل با این میزان کشت و تولید بادام زمینی رتبه اول کشور را به دست آورده و به لحاظ کیفیت هم بی نظیر می باشد و به همین دلیل از سرمایه گذاران محترم برای سرمایه گذاری در فرآوری این محصول به منظور ایجاد زنجیره ارزش دعوت به عمل می آوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در بازدید از تعدادی از واحدهای گلخانه‌ای مجتمع بزرگ ۱۶۰۰ هکتاری شهرستان پارس آباد نیز گفت: با توجه به اتمام لوله کشی شبکه داخلی فاز اول گلخانه‌ ۱۶۰۰ هکتاری مغان و اخذ تائیدیه از مهندس مشاور با هماهنگی انجام شده با مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیر شهرستانی قرار شد نسبت به وصل گاز فاز اول ظرف دو روز آینده اقدام شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.