پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن پنبه در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان پارس آباد برداشت شود.

حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: در سال زراعی جاری از اراضی آبی این شهرستان به مقدار ۶ هزار و ۹۸۰ هکتار به کشت پنبه اختصاص یافته بود که پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن پنبه را داریم که در این راستا هفت کارخانه پنبه پاک کنی اقدام به خرید وش از کشاورزان می‌نمایند و ارقام کشت شده است.

او افزود: در مزارع پارس آباد بیشتر از ارقام لیدر یونان، ماکسا یونان، مای ترکیه ۳۴۴ و لودوز ترکیه بوده و مقدار توزیع بذر ۱۱۰ تن می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد بیان کرد: با توجه به ترویج به موقع و اطلاع رسانی خوب و تبیین مزایای کشت پنبه در منطقه همه ساله سطح زیر کشت این محصول رو به افزایش بوده بطوری که از ۳ هزار و ۳۶۵ هکتار در سال ۹۷ به ۶ هزار و ۹۸۰ هکتار در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده یعنی تقریباً ۲ برابر شده است.

نظیفی افزود: برداشت این محصول از اول آبان ماه امسال شروع شده و به صورت دستی و ماشینی (توسط کمباین) برداشت می‌گردد و تاکنون مقدار ۸ هزار و ۷ تن وش پنبه به مقدار ۲ هزار و ۲۸۷ هکتار توسط کمباین مخصوص پنبه برداشت و به کارخانجات شهرستان تحویل گردیده است.

انتهای پیام/ح

برداشت بیش از ۸ هزار تن وش پنبه در شهرستان پارس آباد

برچسب ها: کشاورزی ، کشت پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار