رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات در استان اردبیل در ۶ ماه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اردبیل گفت: تلاش ما براین است مشکلات و موانع پیش پای صنعتگران، تجار و صادرکنندگان را برطرف نماییم تا بیش از پیش فعال شوند و واحد‌های صادرات محور وارد چرخه تولید و اقتصاد استان شوند، در همین راستا چند واحد در استان داریم که امسال ۲ واحد بزرگ به بهره برداری خواهد رسیدچرا که اعتقاد ما براین محور است صادرات موتور محرکه تولید واقتصاد یک کشور است.

او با ارائه گزارشی درمورد تحولات جدید در زمینه تجارت افزود: در ۶ ماه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول پارسال ۴۰ درصد افزایش صادرات داشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: در بحث تعرفه سیب زمینی که با تلاش استاندار و نمایندگان استان اصلاح گردید افزایش ۱۷۸ درصدی صادرات نسبت به ۶ ماهه اول پارسال را شاهدیم و نشان می‌دهد که واحد‌های تولیدی استان محصولاتی تولید می‌کنند که مورد توجه بازارکشور‌های همسایه از جمله عراق، ترکیه، آذر بایجان، گرجستان، ارمنستان می‌باشد وحتی سیب زمینی استان اردبیل به کشور پاکستان نیز صادر می‌شود و این توانایی استان ما را نشان می‌دهد.


او افزود: تلاش ما براین است مشکلات و موانع پیش پای صنعتگران، تجار و صادرکنندگان را برطرف نماییم تا بیش از پیش فعال شوند و واحد‌های صادرات محور وارد چرخه تولید و اقتصاد استان شوند، در همین راستا چند واحد در استان داریم که امسال ۲ واحد بزرگ به بهره برداری خواهد رسیدچرا که اعتقاد ما براین محور است صادرات موتور محرکه تولید واقتصاد یک کشور می‌باشد.

صادقی در خصوص محصولات صادراتی و وارداتی استان اظهار داشت: از استان اردبیل محصولاتی از جمله فولاد، میلگرد، ام دی اف، شیشه، انواع شیرینی و پلاستیک به کشور‌های مختلف صادر می‌شود و در عوض کالا‌هایی که وارد استان می‌شود عمدتاً ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه است و این نشانگر حرکت استان به سمت صنعتی شدن می‌باشد

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.