تحقق اهداف توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد هدف گذاری توسعه، ترویج کشت گلخانه‌ای و سازه‌های سبک گلخانه‌ای در خراسان رضوی با اجرای طرح‌های گوناگون در نیمه نخست امسال محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزایش ۱۲۰ هکتاری سطح زیرکشت و سازه‌های سبک گلخانه‌ای را برنامه هدفگذاری شده امسال در خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: امسال تاکنون افزون بر نیمی از این برنامه همراه با افزایش حجم محصولات و سطح زیرکشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی تحقق یافته است.

او افزود: با هدف حمایت از توسعه کشت در این بخش ارائه تسهیلات، محدودیت و ممنوعیتی ندارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه و اعلام طرح خود از این فرصت استفاده کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۸۸ هکتار گلخانه و محیط کنترل شده تا پایان پارسال در خراسان رضوی ایجاد شد و خراسان رضوی در جایگاه دوم این حوزه در سطح کشور ایستاد.

نقیبی بیان کرد: پارسال در مجموع ۱۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی افزوده شد که رتبه خراسان رضوی را در این حوزه از ششم کشور به جایگاه دوم کشوری ارتقا داد.

او راه‌ اندازی هر هکتار گلخانه را نیازمند ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه ذکر کرد و تصریح کرد: کشاورزان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه کشت گلخانه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: پارسال ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی تخصیص یافت که بخش عمده آن تاکنون جذب شده و بقیه تسهیلات تا پایان این سال مالی جذب می‌شود.


بیشتر بخوانید


نقیبی اظهار کرد: فعالیت هر هکتار گلخانه به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

او افزود: همچنین کار برداشت محصول با به کارگیری شیوه کشت گلخانه‌ای، در تمام ایام سال انجام می‌شود که خود مزیتی بزرگ و قابل توجه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مجموع ویژگی‌ها و مزایای حاصل از تولید محصولات کشاورزی با شیوه کشت گلخانه‌ای گرایش عمومی کشاورزان را به این روش کشت بالا برده و سبب گسترش گلخانه‌ها در خراسان رضوی شده است.

افزون بر ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح خراسان رضوی زیر کشت گلخانه است و سالانه سه میلیون تن محصول از این سطح برداشت می‌شود.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.