بلاتکلیفی تانکر‌های سوخت ایرانی در مرز پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان بلاتکلیفی تانکر‌های سوخت ایرانی در این مرز را ناشی از همکاری نکردن تجار و شرکت‌های حمل و نقل دو طرف اعلام کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل به زودی بر طرف می‌شود.

 

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسلم احمدی نصر مدیرکل مرز رسمی گمرک پرویزخان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا حمل سوخت به عراق به صورت یکسره انجام می‌شد،اظهار کرد: با شیوع کرونا حمل کالا به صورت تانکر به تانکر صورت می‌گیرد.

احمدی نصر افزود: در روش تانکر به تانکر طرف عراقی روزانه بیشتر از ۵۰ تانکر پذیرش نمی‌کند که همین موضوع باعث شده بقیه تانکر‌های سوخت که روزانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تانکر به مرز پرویزخان وارد می‌شود، در صف‌های طولانی روز‌های متمادی معطل بمانند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: با مذاکراتی که طی ۲۰ روز گذشته سرکنسولگری کشورمان با مقامات اقلیم کردستان عراق انجام داده قرار بر این شده است برای تسریع در امر صادرات، روزانه ۵۰ درصد از حمل سوخت به صورت یکسره و ۵۰ درصد نیز از طریق تانکر به تانکر در مرز انجام شود.

احمدی نصر بیان کرد: بر این اساس، روزانه حدود ۲۰۰ تانکر سوخت به آن سوی مرز حمل می‌شود و معطلی رانندگان بسیار کم می‌شود.

مدیرکل گمرک پرویزخان یادآور شد: مشکلات به وجود آمده در این زمینه صرفا به علت عدم همکاری تجار، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان دو طرف مخصوصا طرف عراقی رخ داده است.
انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.