صادرات کالا به کشور عراق در کل هفته انجام می شود

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: در گفتگویی که همکاران ما با طرف عراقی داشتند اعلام شد که از این پس مرز خسروی در تمام روزهای هفته فعال است.

حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: در گفتگویی که  همکاران ما با طرف عراقی داشتند اعلام شد که از این پس مرز خسروی در کل هفته فعال است و می‌توان کالای ایرانی به کشور عراق صادر کرد منوط به اینکه تعداد کامیون‌ها ۵۰۰ کامیون عراقی باشد.

حیدری بیان کرد: از گذشته‌ها تا کنون در مرز خسروی کامیون‌های ایرانی در خاک عراق کالا‌ها را تخلیه می‌کنند و امروز برای نخستین روز  فعالیت روزانه  مرز خسروی ۳۲ کامیون وارد کشور عراق شد که از روزهای آینده تعداد بیشتری تردد می کنند.

او ادامه داد: قبلا مرز خسروی دو روز در هفته فعالیت می‌کرد، اما با توجه به محدودیت زمانی ۵۰۰ کامیون بارگیری نمی‌شد به همین منظور در گفتگو با طرف عراقی کل هفته برای فعالیت مرز خسروی در نظر گرفته شده است.

حیدری با بیان اینکه مرز خسروی در سال قبل روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کامیون ایرانی صادرات داشته است گفت: ظرفیت ۵۰۰ کامیون عراقی معادل ۸۰۰ کامیون ایرانی است و این خود به نوعی باعث گشایش است و تا حد زیادی نزدیک به استاندارد صادرات گذشته است.

او با اشاره به  میزان صادرات پارسال  از مرز خسروی گفت: پارسال ۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون دلار  صادرات کالای غیر نفتی داشتیم  که معادل ۵ میلیون و ۶۷۳ هزارتن است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: از این میزان ۸۴۱ هزار تن به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از مرز خسروی صادرات انجام شده که معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد کل صادرات استان کرمانشاه از این مرز  است.

به گفته حیدری ۴۰ تا ۵۰ درصد صادرات از مرز پرویز خان صورت می‌گیرد.

او افزود:به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفندماه پارسال مرز خسروی به طور کامل تعطیل شد که همین اقدام در میزان صادرات تاثیر داشت.

حیدری بیان کرد: مرز خسروی قدیمی‌ترین مرز کشور ایران با عراق و هم چنین آسیای غربی است فعال بودن آن علاوه برای ما یک یاد آوری تاریخی است و  اهمیت فراوانی دارد.

او گفت: زیر ساخت‌های مرز خسروی نسبت به سایر مرز‌های کشور ما با عراق  در هر دو طرف مناسب‌تر است.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار