شرایط کرونایی، آموزش دانش آموزان استثنایی را سخت کرده است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت:شرایط کرونایی، آموزش دانش آموزان استثنایی را سخت کرده است زیرا آموزش این گروه از دانش آموزان باید حضوری باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصراله نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: بیش از ۴۰۰ نیروی فعال در آموزش و پرورش استثنایی استان هدایت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را بر عهده دارند.

او، با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به جز فرایند آموزشی به مشاور، توانبخش و مددکار نیز نیاز دارند، ادامه داد: بیشتر دانش آموزان مخاطب آموزش و پرورش استثایی با توجه شرایط از خدمات لازم بهره مند می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: در سال کنونی بیش از هزار و صد دانش آموز استثنایی با معلولیت‌های هفت گانه داریم که از این تعداد ۷۱۲ دانش آموز پسر و ۴۲۴ دانش آموز آن نیز دختر است.


بیشتر بخوانید


نوروزی با بیان اینکه شرایط کرونایی حاضر کار آموزش دانش آموزان استثنایی را سخت کرده است، عنوان کرد: فعالیت‌های مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان مانند دیگر نهاد‌های آموزشی و پرورشی در سامانه شاد انجام می‌شود.

او افزود: آموزش این گروه از دانش آموزان باید بیشتر به صورت حضوری باشد، تا روند تحصیلی دانش آموزان با اختلال روبه‌رو نشود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با بیان اینکه بستر شاد یک ظرفیت باالقوه برای برای دانش آموزان است، بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دانش آموزان نمی‌توانند از وسایل ارتباطی مجازی استفاده کنند عدالت آموزشی حکم می‌کند آموزش به شیوه‌های دیگر با در دستور کار قرار گیرد.

نوروزی گفت: نقش والدین در آموزش بسیار مهم و حیاتی است و والدین باید به عنوان همیار معلم نقش خود را به خوبی ایفا کنند و از آموزش دانش آموزان و هدایت آن‌ها در فضای مجازی غافل نشوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.