استقبال امارات از توافق عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای از تصمیم سودان برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه امارات امروز (شنبه) در بیانیه‌ای به اعلام توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «از تلاش‌های آمریکا و جمهوری سودان و دولت اسرائیل برای دستیابی به این توافق تاریخی تقدیر می‌کنیم و امیدواریم که این اقدام تاثیری مثبت در عرصه صلح و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.»

وزارت خارجه امارات افزود تصمیم سودان برای روابط مستقیم با اسرائیل، گامی مهم برای تقویت امنیت و شکوفایی در منطقه به شمار می‌رود.

این وزارتخانه تاکید کرد که این دستاورد مستلزم توسعه همکاری اقتصادی، تجاری، علمی و دیپلماتیک است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

ترامپ همچنین اعلام کرده که اطمینان دارد عربستان سعودی نیز به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست و ۵ کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق با رژیم صهیونیستی هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که امروز ترامپ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس چهارجانبه‌ای درباره سازش میان خارطوم و تل‌آویو داشتند.

 در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره ایجاد روابط اقتصادی و تجاری میان خارطوم و تل‌آویو توافق حاصل شد.در این بیانیه آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار