مرمت پل "قالاجیق" ماکو به پایان رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت: مرمت پل "قالاجیق" ماکو که از سال‌ها پیش آغاز شده بود، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی خورابلو رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو  اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ طی تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد و میراث فرهنگی همزمان با مرمت "قابان قالاسی" ماکو، پل‌های "صفوی بش گوز" و "قالاجیق" نیز مرمت شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو  ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات سال گذشته در فصل مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی ماکو که بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، مرمت پل‌های "کشمش‌تپه" و "قالاجیق" در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد : شیب بندی، سنگ فرش نهایی پل با استفاده از سنگ‌های بازالت بوم‌آورد منطقه ماکو از جمله اقداماتی است که در سال جاری برای مرمت این پل انجام شد.

خورابلو اضافه کرد: این پل که متعلق به دوره صفوی بوده، پس از سیلاب‌های دهه ۸۰ به صورت کامل تخریب شده بود که پس از تهیه طرح مرمت توسط این اداره‌کل و تصویب در شورای فنی، اقدامات مرمتی آن در سه فصل انجام گرفت.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.