حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان بوشهر تقویت شود

استاندار بوشهر گفت: یکی از عمده مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان، فعال نبودن بخش خصوصی در این زمینه است که باید این حضور تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در  نشست با مدیرکل و معاونان بیمه سلامت استان بوشهر به مناسبت سالروز تاسیس بیمه همگانی و سلامت با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در همه کشور‌ها بیان کرد: همه دولت‌ها و حکومت‌ها به طور ویژه به موضوع سلامت و درمان توجه دارند و در تمام تصمیم‌گیری‌ها، درمان در اولویت است.

او افزود: در دولت تدبیر و امید هم در قالب طرح نظام سلامت اقدامات خوب و ارزشمندی انجام گرفته است و اگر اقدامات و تحولات صورت گرفته در بخش درمانی نبود، امروز شاهد مشکلاتی به مراتب بیشتر بودیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان در دولت تدبیر و امید یکی از اتفاقات ارزشمند دولت بوده است که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، مشکلات امروز به ویژه برای مقابله با کرونا خیلی بیشتر می‌شد.

گراوند عنوان کرد: شیوع کرونا نشان داد، اقدامات و تحولات صورت گرفته در بخش درمانی استان، مفید بوده هر چند مشکلاتی هم در زمینه مختلف داریم از جمله اینکه مرکز استان فقط یک بیمارستان عمومی دولتی دارد.

او گفت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در مراحل پایانی تکمیل است و مراحل ساخت بیمارستان جدید هم طبق برنامه پیش می‌رود، این اقدامات در حالی است که دولت در سخت‌ترین شرایط مالی و تحریمی قرار دارد.

استاندار بوشهر، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی را در همه بخش‌ها ضروری دانست و افزود: استفاده از نسخه‌های الکترونیکی در بیمه سلامت مزایای فراوانی داشته که علاوه بر اطمینان از انجام بهینه کار و افزایش سرعت خدمت، از بروز تخلفات هم جلوگیری کرده است.

گراوند ادامه داد: یکی از عمده مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان، فعال نبودن بخش خصوصی در این زمینه است که در همین زمینه اقدامات خوبی در دست انجام است.

او بیان کرد: تقویت بخش خصوصی حوزه درمان در استان از ضروریات بخش بهداشتی و درمانی استان است که بتوان از ظرفیت بخش خصوصی هم برای کمک به هم استانی‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.