رشد و بالندگی در صنعت حفاری با انتقال دانش فنی و تجربه میسر می‌شود

رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: انتقال دانش فنی و تجربه بین نسلی زمینه رشد و بالندگی شرکت را فراهم کرده و در توسعه و پایداری صنعت حفاری ایفا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضرغام خلیلی رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیشکسوتان و استادکاران این شرکت در ۴ دهه گذشته با علاقمندی، تعلق خاطر و حمیت سازمانی از انتقال تجارب ارزشمند کار در صنعت حفاری به نسل جوان که در این شرکت فرصت اشتغال یافته اند، دریغ نکردند و این گردش اطلاعات فنی تجربی و تلفیق آن با آموخته‌های دانشگاهی موجب پرورش متخصصان مجرب در عرصه این صنعت راهبردی شده است.

او با بیان اینکه حفارمردان این شرکت در زمره توانمندترین نیرو‌های تخصصی صنعت حفاری هستند که در هر نقطه از مناطق نفت خیز جهان می‌توانند در حفاری چاه‌های نفت و گاز موفق عمل کنند، افزود: دانش فنی حفاری در کشور ما سال‌ها است بومی شده و امکان صدور آن به کشور‌های دارای منابع هیدروکربوری و متقاضی خدمات حفاری وجود دارد.

خلیلی با اشاره به اهمیت روز آمد سازی تجهیزات، توسعه آموزش‌های تخصصی با توجه به تعداد کارکنان شرکت و استفاده از ظرفیت‌ها در جهت صیانت از مخازن نفت و گاز، اظهار کرد: صنعت حفاری با این نگاه که گردش مته سفر به اعماق زمین و طبیعت ناشناخته تلقی می‌گردد، هنوز ناشناخته‌هایی دارد که به مرور زمان با حفر هرحلقه چاه بخشی از آن نمایان می‌شود که در حفاری دیگر چاه‌ها سابقه نداشته است.

رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران که از شمار ایثارگران است و دارای مدرک کارشناسی مکانیک و سوابق کار بر روی دستگاه‌های ۸۵، ۵۲، ۵۷، ۷۶، ۷۵ و ۹۵ فتح است، بیان داشت: این شرکت از کارکنانی علاقه مند، کوشا، خلاق و سختکوش برخوردار است که اکثریت نیرو‌های عملیاتی آن تجربه حضور در عملیات حفاری چاه‌های توسعه ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری تکمیلی را دارند و مستند سازی این تجارب سرمایه‌ای ارزشمند برای شرکت است.

دستگاه حفاری ۵۲ فتح از شمار دستگاه‌های حفاری روز آمد شرکت ملی حفاری ایران است که از سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و حفاری ۶۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز و به طور عمده توسعه‌ای به متراژ افزون بر ۶۵ هزار متر را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دانش فنی ، صنعت حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.