ساخت آب شیرین کن بندرعباس با دانش بومی

استاندار هرمزگان گفت: تا کنون حدود هشت‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی برای اجرای پروژه آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: پروژه آب شیرین کن بندرعباس یکی از ابرپروژه‌های کشور در بخش شیرین سازی آب است که ۵۰۰ میلون یورو سرمایه گذاری ارزی در آن صورت گرفته است.

همتی در بازدید از پروژه آب شیرین کن یک میلیون متر معکبی کشور در بندرعباس افزود: تمام استاندارد‌های زیست محیطی در پروژه آب شیرین کن لحاظ شده است.

او گفت:فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر با هدف تأمین بخشی از نیاز آبی حوزه صنعت، کشاورزی و آب شرب مردم استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، با ظرفیت انتقال روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب به‌زودی وارد مدار تولید می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود:بیش از ۷۰ درصد دانش و تکنولوژی بکار رفته در این پروژه بومی است و به زودی بخشی از این آب شیرین کن افتتاح می‌شود.

همتی گفت: تأمین آب مورد نیاز صنایع بخش صنعت کشاورزی و آب شرب مردم سه استان هرمزگان، کرمان و یزد از اهداف این طرح است که امروز به‌صورت آزمایشی، بخشی از سهم آبی هرمزگان از این آب‌شیرین کن و با ظرفیت انتقال روزانه ۴۰ هزارمترمکعب وارد مدار شد که آب شهر خمیر و روستا‌های اطراف این شهر تا ساعاتی دیگر از سامانه آب شیرین کن هرمزگان تامین خواهد شد.

استاندار هرمزگان تجربیات به‌دست آمده در این پروژه را یک موفقیت بزرگ برشمرد و افزود: می‌توانیم از این موفقیت و دانش بومی سازی شده در شرایط تحریم که بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات را به ما نمی‌دهند در انجام پروژه‌های دیگر استفاده کنیم.

همتی با بیان اینکه در فاز نخست پروژه آب‌شیرین کن یک‌میلیون مترمکعبی هرمزگان، ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین سازی می‌شود افزود: فاز دوم آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر ناطق
۱۲:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
شایسته است از تمام طراحان و مجریان طرح آب شیرین کن بندرعباس
و انتقال آب از خلیج فارس به هرمزگان و کرمان و یزد قدر دانی و تشکر نماییم. این طرح موجب خوشحالی تمام مردم این استانها گردیده. و خواهد گردید. امید است هرچه زودتر مراحل تکمیل این طرح انجام گردد.
با تشکر و احترام ناصر ناطق کارشناس رسمی آب در استان یزد.
قدر آب را همه می دانند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید انشاالله که دستگاهها چینی نباشدوایرانی باشد