روزگار ناخوش مردم شهر ۴ هزار نفری تازیان/ عطش بی‌آبی در گرمای سوزان بندرعباس

با وجود مصوبه های مختلف و مشکلات اقتصادی مردم شهر تازیان مجبور به خرید گالن‌های آب شیرین هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در جنوبی‌ترین نقطه کشور در حاشیه خلیج فارس واقع شده که مردم آن همچنان با مشکلاتی نظیر کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.  

تازیان یکی از دهستان‌های تازه شهر شده استان هرمزگان است که با وجود فاصله نزدیک به مرکز شهرستان مشکلاتی نظیر کمبود آب دارد، آب، این مایه حیات این روز‌ها به گنجی تبدیل شده که مردم تازیان از آن بی بهره‌اند. متاسفانه آب چاهی که در اختیار مردم این شهر قرار دارد به حدی شور است که مردم تازیان نمی‌توانند از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده کنند.

نبود آب شرب آشامیدنی در این شهر موجب شده تا خانواده‌ها با وجود هزینه‌های گزافی که برای تامین معیشت خانواده صرف می‌کنند، دغدغه تامین هزینه خرید آب تصفیه شده را نیز داشته باشند.

یکی از شهروندان تازیانی با گلایه از کم آبی در شهر تازیان اظهار داشت: متاسفانه نبود آب شرب شیرین در این شهر باعث شده تا مردم به طور مکرر آب شیرین تصفیه شده خریداری کنند.

این شهروند ادامه داد: با وجود وعده مسئولان مبنی بر اتصال حداقل هفته‌ای دوبار آب شیرین، متاسفانه این وعده عملی نشده و برخی از مردم تازیان مجبورند از تانکر‌هایی که در سطح شهر آب پخش می‌کنند، گالن‌های ۲۰ لیتری آب را پر کنند.

او گفت: گرمای هوای بندرعباس به خودی خود مصرف آب را برای مردم چندین برابر می‌کند و خانواده‌های تازیانی مجبورند هر ماه هزینه بالایی را تنها به خرید آب اختصاص دهند.

شهروند تازیانی بیان کرد: با وجود بیماری کرونا و تاکید وزارت بهداشت بر شست‌وشوی مداوم دست‌ها، متاسفانه آب شوری هم که در اختیار مردم قرار می‌دهند، یک روز در میان قطع می‌شود.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه وعده‌های مسئولان در رابطه با احداث آب شیرین‌کن در این شهر تنها در حد حرف مانده و مردم این شهر همچنان با نبود آب شیرین و قطعی‌های مکرر آب مواجه هستند.

عادل آخوندی، نائب رئیس شورای شهر تازیان پایین با اشاره به مشکل چندین ساله کم آبی در این شهر، اظهار کرد: با حضور وزیر نیرو طرحی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای احداث آب شیرین کن و حل مشکل آب مردم تازیان و روستا‌های اطراف مصوب شد.

نائب رئیس شورای شهر تازیان پایین ادامه داد: این مصوبه متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و جمعیت ۴ هزار نفری تازیان همچنان از آب شور استفاده می‌کنند.

آخوندی گفت: تا زمان اجرایی شدن این طرح مقرر شده هفته‌ای ۲ بار آب شیرین متصل شود که متاسفانه، چون قبل از اتصال اطلاع‌رسانی دقیق و منظمی وجود ندارد، اغلب مردم از ذخیره کردن آب بی‌بهره می‌مانند.

او بیان کرد: برای حل این مشکل باید حداقل تعهدی دقیق به وسیله شورای شهر، شهرداری و اداره آب و فاضلاب صورت گیرد تا فردی که آب را وصل می‌کند متعهدانه به وظیفه خود عمل کند تا مردم مشکل بی آبی کمتری داشته باشند.

نائب رئیس شورای شهر تازیان پایین اظهار کرد: متاسفانه این آبی که گاه و بیگاه وصل می‌شود هم حدودا ۷ ساعت بعد از بازگشایی طول می‌کشد تا آب درون لوله‌ها به آب شیرین تبدیل شود و ما به عنوان شورای شهر تازیان از اداره و آب و فاضلاب خواستیم که این موضوع را بررسی کنند بلکه گرهی از مشکلات مردم باز شود، اما هنوز جوابی به ما داده نشده است.

آخوندی خاطر نشان کرد: حضور وزیر نیرو و دیدن مشکلات مردم ناشی از کمبود آب در این منطقه از نزدیک و طرحی که مصوب کردند تنها نور امید ما به حل دائمی این مشکل در تازیان است که امیدوارم زودتر این مصوبه عملی شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.