کمبود نان در شهریار واقعیت دارد؟

کمبود آرد در شهریار در حالی توسط برخی رسانه‌های معاند مطرح شده است، که بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمبودی در آرد مورد نیاز نانوایی‌های این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی دو روزی است، که در فضای مجازی کلیپی در حال دست به دست شدن است، که فردی روی آن کلیپ صحبت کرده و مدعی است، به دلیل کمبود آرد برخی از نانوایی‌های شهریار به ویژه نانوایی سنگک تعطیل شده است و مردم برای خرید نان بربری هجوم آورده‌اند و کسی پاسخگو نیست.

این موضوع سبب شد، تا خبرنگار ما بررسی صحت و سُقم این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

یکی از شهروندان شهریار با بیان اینکه نانوایی‌های این شهر در ساعاتی که می‌بایست، پخت و پز کنند، فعال بوده‌اند، اظهار داشت: مشکلی در تهیه نان نداشتیم و من موردی از تعطیلی مشاهده نکردم.

شهروند دیگری که در حوالی «کرشته» شهریار زندگی می‌کرد، گفت: نانوایی‌های شهریار شلوغ است و این شلوغی طبیعی و مانند گذشته و به دلیل کمبود تعداد نانوایی نسبت به جمعیت قابل توجه این شهرستان است، اما چیزی به نام تعطیلی نانوایی و یا کمبود آرد را ندیده‌ام.

محمد مهدی امیری افزود: البته به نظر می‌رسد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهتر باشد، ساعت کار نانوایی‌ها بیشتر شود، تا شاهد خلوتی این مراکز باشیم.


بیشتر بخوانید


نانوایی‌های شهریار به طور عادی فعالیت می‌کنند / ‏کمبود‬ آرد نداریم

فرماندار شهریار نیز در این خصوص گفت: طی ادعایی که به نظر می‌رسد، به صورت تشویش اذهان عمومی و سو نیت مطرح شده بود، تعطیلی نانوایی در «رضی آباد» شهریار را مطرح کرده بودند.

نوراله طاهری ادامه داد: بنده پس از اطلاع از این ادعا در منطقه «رضی آباد» حاضر شدم و مشاهده کردم، پنج نانوایی در این منطقه به طور عادی در حال فعالیت بودند.

وی در خصوص قیمت نان نیز گفت: هیچ افزایش قیمتی نداریم و نانوایی‌ها نیز به قیمت‌های مصوبه به عرضه نان می‌پردازند.

نماینده عالی دولت در شهریار با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در بحث گندم و آرد در شهریار وجود ندارد، اضافه کرد: نظارت‌های لازم از طریق دستگاه‌های ناظر بر نانوایی‌ها با دقت و جدیت در حال انجام است و از مردم می‌خواهم، به شایعات توجهی نکنند.

استان تهران بنا به گفته علیرضا فرزاد قاسمی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران سالانه به دو میلیون تُن گندم برای تأمین آرد و نان نیاز دارد، که این میزان گندم علاوه بر خرید تضمینی از کشاورزان استان از دیگر استان‌ها نیز وارد و ذخیره شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار