دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: رئیس دولت اصلاحات خوب می‌داند که در حال حاضر هیچ نسخه نجات بخشی برای جریان اصلاحات وجود ندارد.

دعای رئیس دولت اصلاحات نیز بیماری اصلاح طلبان را شفا نمی‌دهدوهاب عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرایط سیاسی اصلاح طلب‌ها را بحرانی و آشفته توصیف کرد و گفت: امروز جریان اصلاحات میراث‌دار ویرانی‌های دولت حسن روحانی است.

او ادامه داد: دولت تدبیر و امید که با حمایت کامل اصلاح طلب‌های بر اصولگرایان پیروز شده بود، نه تنها نتوانست به هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی عمل کند، بلکه با بی تدبیریِ تمام یاس و ناامیدی را برای حامیان خود به ارث گذاشت و الان قلم بدستان و مدعیان اصلاح طلبی به هر حوزه‌ای که قدم می‌گذارند، با ویرانی و نابسامانی روبرو می‌شوند.

عزیزی افزود: امروز اقتصاد کشور به حال خود رها شده و دلار و سکه هر روز رکورد جدیدی می‌زند؛کمااینکه تورم افسار گسیخته زندگی را بر مردم سخت کرده؛ مشکلات معیشت مردم چندین برابر شده؛ لذا ازدواج تعطیل شده و طلاق رو به رشد است و حوزه فرهنگی که کلا فراموش شده و سیاست هم به نظامی‌ها پناه آورده است.  


بیشتر بخوانید


دبیرکل جبهه جهادگران تصریح کرد: بعضی هنوز اصرار دارند که حضور رئیس دولت اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌تواند ناجی جریان اصلاحات باشد که به نظرم یک تصور اشتباهی است؛ زیرا وضعیت اصلاح طلبان خیلی وخیم‌تر از آن است که با درایت  رئیس دولت اصلاحات  درمان شود.

او گفت: ناگفته نماند که رئیس دولت اصلاحات خود بهتر از هرکسی می‌داند که حضور در انتخابات مصادف با شکست حتمی است، فلذا اندک اعتبار خودش را هزینه نخواهد کرد؛ بنابراین هیچ تلاشی برای ارتباط گیری با شورای نگهبان و فراهم کردن زمینه تائید صلاحیت نمی‌کند؛ هرچند که امکان تائید صلاحیت توسط شورای نگهبان امری محال به نظر می‌رسد.  

وی افزود: اصلاح طلب‌ها و در راس آن‌ها  رئیس دولت اصلاحات خود به اندازه‌ای که در دولت حسن روحانی سرمایه گذاری کرده بودند به همان نسبت سرمایه اجتماعی خود را از دست دادند؛ هر چند که افرادی توانستند از رانت‌های دولت حسن روحانی استفاده‌های اقتصادی کلان بکنند، ولی بدنه اصلاح طلبی بازنده بود و آسیب اصلی از سیاست‌های دولت نصیب ملت بویژه دهک‌های پایین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار