آذربایجان غربی رتبه نخست سندار کردن موقوفات و صیانت از حقوق وقف

حجت الاسلام جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت:این استان رتبه نخست اخذ سند مالکیت موقوفات را در کشور به دست آورد.

حجت الاسلام جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در جهت حفظ و صیانت از حقوق موقوفات دریکسال گذشته به ۳ هزار و ۳۰۰ موقوفه استان سند مالکیت اخذ شده است که یک هزار ۷۰۰ مورد آن مربوط به ۷ ماه گذشته امسال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از اخذ سند به ۸ روستای وقفی استان در شهرستان‌های ارومیه، خوی و سلماس خبر داد.

جوانبخت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت هستند افزود: آذربایجان غربی در زمینه اخذ سند مالکیت به موقوفات رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مجموع درآمد‌های موقوفات و امامزادگان استان را در ۵ سال گذشته ۹۴۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته امسال علیرغم شیوع کرونا ۱۴۰ میلیارد ریال اجرای نیات امینانه واقفان در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد خوبی هم داشته است.

جوانبخت همچنین امسال از ثبت ۶۳ وقف جدید در استان هم خبر داد و گفت: با این موقوفات جدید شمار موقوفات استان به بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ موقوفه با ۳۶ هزار رقبه رسید.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.