کرملین: بایدن به روسیه هراسی در آمریکا دامن می‌زند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با اتهام زنی به مسکو، تنها به تشدید روسیه هراسی دامن می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، اتهام زنی‌های تازه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه روسیه با واکنش کاخ کرملین همراه شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه در واکنش به اظهارات شب گذشته جو بایدن، آن را تلاشی برای تشدید روسیه هراسی در آمریکا ارزیابی کرد. سخنگوی کاخ کرملین افزود مسکو از ادعای جو بایدن در مورد تهدید روسیه ابراز تاسف می‌کند و تاکید کرد این "تهدید" به هیچ وجه درست نیست و تنها تلاشی برای ایجاد نفرت نسبت به روسیه است.

سخنگوی کرملین در ادامه افزود ما با این اظهارات کاملا مخالفیم. تنها می‌توانیم نسبت به تلاش برای ترویج نفرت نسبت به روسیه و به تصویر کشیدن کشور ما به عنوان یک دشمن ابراز تاسف کنیم.

بایدن شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس گفت بزرگ‌ترین تهدید خارجی که آمریکا با آن روبروست از دست دادن جایگاهش در جهان است. ترامپ به همه دیکتاتور‌ها نزدیک می‌شود و دوستانمان را تضعیف می‌کند. بزرگ‌ترین تهدید امنیتی ما، روسیه و بزرگ‌ترین رقیب ما، چین است.

از سوی دیگر، در جریان آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا، ترامپ مدعی شد بایدن ۳.۵ میلیون دلار از طریق رئیس جمهور روسیه دریافت کرده است. در سوی دیگر میدان بایدن دموکرات با رد این ادعا، تاکید کرد روس‌ها علاقه‌ای به پیروزی او در انتخابات ندارند.

گفتنی است موضع گیری در قبال روسیه از موضوعات اصلی است که همواره از سوی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محل بحث بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار