اتفاقاتی جذاب که باید در مناظره ترامپ و بایدن منتظر آن‌ها باشیم

با نزدیک شدن به آخرین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نکته های جذابی در این باره وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، از روی شواهدی که به دست آمده ترامپ در بیشتر نظرسنجی‌های ایالتی از رقیب دموکرات خود عقب افتاده است و به نظر می‌رسد زمان برای رئیس جمهور وقت آمریکا رو به اتمام باشد و مناظره پیش روی وی آخرین پیچی است که شاید بتواند سر آن از بایدن جلو بزند.

اولین مناظره این دو نامزد ریاست جمهوری پس از مدت کوتاهی به محل فریادکشیدن‌های آن‌ها تبدیل شد که شاهد بودیم ترامپ مدام حرف بایدن را قطع کرد تا جایی که بایدن برای ساکت کردن رقیبش از لفظ «خفه‌شو!» استفاده کرد. هفته گذشته هم مناظره این دو رقیب به دلیل ابتلای ترامپ به بیماری کووید-۱۹ لغو شد.


بیشتر بخوانید


این بار اما خبر از این می‌رسد که سیاست‌های مناظره برای جلوگیری از به وجود آمدن دردسر‌هایی مانند مناظره قبل، تغییر کرده باشد. بر اساس اخباری که منتشر شده‌اند، میکروفون هر نامزد هنگام پاسخگویی طرف مقابل، قطع خواهد شد و هر فرد باید به سؤالاتی درباره مبارزه با کرونا، خانواده‌های آمریکایی، نژادپرستی در آمریکا، تغییرات اقلیمی، امنیت ملی و رهبری پاسخ دهد.

باید در این مناظره منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟

آیا ترامپ قوانین را زیر پا می‌گذارد؟

کمیته برگزارکننده مناظره برای جلوگیری از نقض قوانین در مناظره جدید از سیستم قطع کردن صدا برای ساکت کردن ترامپ و بایدن استفاده خواهد کرد تا این دو حرف‌های رقیب را قطع نکنند چرا که شواهد نشان می‌دهد دونالد ترامپ فردی نیست که بتواند به مدت چند دقیقه در گوشه‌ای فقط حریف خود را نگاه و به صحبت‌های وی گوش کند.

با این وجود، با سابقه درخشانی که ترامپ در کنترل حرف‌هایش دارد، باید منتظر ماند و دید که او چگونه می‌تواند خود را با قوانین جدید مناظره وفق بدهد؟

افزایش چشمگیر میزان ابتلا به کرونا

افزایش آمار تلفات و قربانیان کرونا در آمریکا چشمگیر بوده است به گونه‌ای که دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد روز پنجشنبه ۶۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و برای سومین بار است که آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به این شدت بالا می‌رود. بیشترین تلفات آمریکا مربوط به ایالات ویسکانسین، پنسیلوانیا، اوهایو، آیووا و میشیگان بوده است.

مناظره آمریکا

با این وجود، ترامپ از همان روز‌های آغاز این همه گیری، ویروس کرونا را دستکم می گرفت، اما حالا شرایط متفاوت است، چون خود او هم قربانی این بیماری بوده است و حال باید دید که سیاست‌های ترامپ که قرار است در این مناظره علیه کرونا اعلام کند چیست و باید گفت بایدن هم باید به فکر واکنش درستی برای سؤال درباره مقابله با کرونا باشد چرا که نحوه مبارزه هر یک از این نامزد‌ها می‌تواند برنده این مناظره را مشخص کند.

آزمونی سخت برای بایدن

با اینکه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در زمینه گاف دادن مشهور است، باید سعی کند در مناظره امروز خود با ترامپ بسیار ظریف عمل کند چرا که ترقی خواهان قصد دارند صندلی‌هایی را به دیوان عالی آمریکا اضافه کنند.

خیلی از رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند اگر بایدن بتواند در این مناظره از مواضع خود به خوبی دفاع کند، دیگر نگرانی برای آینده نخواهد داشت.

چگونه بایدن حملات شخصی ترامپ را کنترل خواهد کرد؟

بایدن چندان سابقه درخشانی در بین چهره‌های راست‌گرای آمریکا ندارد و به رسوایی محکوم است و ادعا‌هایی ثابت نشده درباره پسرش، هانتر بایدن وجود دارد که به نظر می‌رسد بهانه ترامپ برای حمله به بایدن در این مناظره باشد.

آیا بایدن جواب ترامپ را با اشاره به گزارش این هفته نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ترامپ یک حساب بانکی در چین با نامی مستعار دارد، خواهد داد؟ یا اینکه آیا سوءاستفاده اقتصادی فرزندان ترامپ از ریاست جمهوری وی را مورد تاکید قرار می دهد؟ همه این‌ها سؤالاتی است که باید در مناظره به آن‌ها پاسخ داده شود.


بیشتر بخوانید


ترامپ و بایدن پیام‌های پایانی خود را به چه کسانی می‌دهند؟

با آغاز رأی‌گیری زودهنگام آمریکا و میلیون‌ها آمریکایی که از طریق پست رأی خواهند داد، تعداد رأی‌دهندگان بلاتکلیف روز به روز در حال کمتر شدن است.

مناظره آمریکا

سخنرانی‌های اخیر ترامپ نشان می‌دهد او در نظرسنجی‌ها مورد حمایت زنان و رأی‌دهندگان مقیم حومه شهر‌ها قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که روی صحبت‌های نهایی وی به سمت این طرفداران باشد تا بتواند برای خودش رأی بیشتری جمع کند و رأی‌دهندگان دیگر را هم قانع کند که به او رأی بدهند.

بایدن هم عمدتا بر روی رأی‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین کار خواهد داشت. این دو نژاد در آمریکا تحت سیاست‌های اتخاذ شده ترامپ، با حواشی زیادی همراه بوده‌اند و به دنبال یک نفر هستند تا از حقوق آن‌ها در آمریکا دفاع کند. اگر بایدن بتواند در صحبت‌های خود به درستی از این دو نژاد مظلوم آمریکا حمایت کند، می‌تواند با خیالی راحت منتظر روز انتخابات باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار