فارس قطب تولید لیمو شیرین در کشور

استان فارس با سطح زیر کشتی بالغ بر ۶۱ هزار هکتار و تولید سالیانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن مرکبات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: انتشار جغرافیایی لیمو شیرین در شهرستان‌های جهرم و قیروکارزین است که مهمترین مراکز از نظر سطح زیرکشت و تولید مرکبات در استان فارس هستند.

او، بیان کرد: استان فارس با سطح زیر کشتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و تولیدی سالانه افزون بر ۴۵۰ هزار تن لیموشیرین قطب تولید در کشور است، لیموشیرین علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های دیگر و کشور‌های همسایه نیز صادر می‌شود.

 پاکاری، تصریح کرد: برداشت لیموشیرین از نیمه دوم مهرماه در سطح استان آغاز شده  که  اوایل آذرماه به  پایان می رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ مرکز درجه‌بندی و بسته‌بندی در استان وجود دارد که انبارداری محصول لیمو شیرین را انجام می‌دهند.

او، افزود: ساخت کارخانجات صنایع تبدیلی می‌تواند یکی از مهمترین گام‌ها در گسترش باغ‌های لیمو شیرین در استان فارس محسوب شود.

پاکاری، حفظ جایگاه فعلی تولید لیمو شیرین در سطح شهرستان‌های جنوبی در استان را نیازمند به تداوم حمایت در زمینه تهیه نهاده ها، بهبود مدیریت تولید دانش بنیان و تولید محصول سالم دانست و اضافه کرد: ایجاد صنایع فرآوری و تثبیت بازار بر اساس هزینه‌های تولید امکان تولید کمی، کیفی و مستمر لیمو شیرین را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.