مهار آتش سوزی در احمد آباد بید زرد

آتش سوزی در منطقه چاه علی مراتع مشاعی احمدآباد بیدزرد مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه، بیان گفت: انسان عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها بوده و ارائه آموزش به قشرهای مختلف مردم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها بسیار مؤثر است.

او، با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال امسال چندین کارگاه پیشگیری از آتش سوزی در شهرستان خرامه برگزارشده است ،بیان کرد: برای ارائه آموزش‌ها به افراد جامعه تلاش شد تا مطالب آموزشی در قالب بروشور‌های مختلف تهیه و توزیع شود.

هدایت فرد  با بیان اینکه نبود امکانات و تجهیزات لازم در مناطق پرخطر و صعب‌العبور شانس گسترده شدن حریق را افزایش می‌دهد تصریح کرد: اگر جوامع بومی و محلی، روستاییان و دهیاری‌ها با نحوه مقابله آتش سوزی آشنا شوند تا رسیدن نیرو‌های منابع طبیعی از پیشروی آتش جلوگیری می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه، ادامه داد: در شش ماهه نخست سال امسال تلاش شد آموزش‌ها در سطح سمن‌ها، دهیاری‌ها، همیاران طبیعت و تسهیل گران، مجریان طرح‌های مرتع‌داری و شهرداری‌های شهرستان ارائه شود که در این راستا  اطفای حریق به تمامی این گروه‌ها آموزش داده شد.

هدایت فرد، افزود: بارندگی‌های بهاره و خشک شدن علف‌ها در تابستان امکان حریق را در سطح مراتع و جنگل‌ها برای دیگر فصول سال افزایش می‌دهد که در اختیار دادن تجهیزات اطفای حریق و آگاهی و اطلاع‌رسانی در مناطق حساس شهرستان خرامه از دیگر اقداماتی بود که از سوی منابع طبیعی انجام شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار