سازمان بهداشت جهانی خواستار شد؛

همبستگی جهانی برای تولید واکسن کرونا

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای خواستار همبستگی جهانی در راه اندازی هر نوع واکسن ویروس کرونا در آینده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه سازمان جهانی بهداشت کشور‌ها را به عضویت در طرح همبستگی در راه اندازی واکسن و اتحاد جوامع تشویق کرد.

تدروس آدهانوم گِبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در افتتاحیه اجلاس جهانی سه روزه سلامت در برلین اظهار کرد: تنها راه رهایی از همه گیری کرونا با هم بودن و اطمینان از دسترسی عادلانه تمام کشور‌ها به واکسن کروناست.

او ادامه داد: طبیعی است که هر کشور تولیدکننده واکسن ابتدا فقط مردمان خود را واکسینه کند، اما زمانی که ما واکسن کارآمد را تولید کردیم باید به صورت ویژه‌ای از آن استفاده کنیم. بهترین شیوه این است که برخی مردم را در تمام کشور‌ها واکسینه کنیم تا اینکه فقط تمام مردم یک کشور واکسن را دریافت کنند.

آدهانوم به طور واضح گفت که ملی گرایی در استفاده از واکسن کرونا باعث وخیم‌تر شدن اوضاع و طولانی شدن همه گیری می‌شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: تا کنون تعداد زیادی واکسن کرونا وارد مرحله سوم آزمایش‌های بالینی شده اند؛ این واکسن‌ها به ده‌ها هزار داوطلب تزریق شده اند.

کشور‌های اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن در حال حاضر مشارکت‌هایی با شرکت‌های سازنده واکسن کرونا داشتند و در اولویت دریافت واکسن هستند اما ممکن است کشور‌هایی که فقیر هستند و منابع مالی کافی ندارند، نتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت طرح همبستگی راه اندازی واکسن کرونا به نام کواکس ایجاد کرده تا تضمینی برای توزیع عادلانه واکسن کرونا شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار