سرمای پاییزی به خراسان رضوی می رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا از سه شنبه بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آذر رضایی‌پور کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا در خراسان رضوی به دلیل شمالی شدن جریان‌های جوی و گسترش سامانه پرفشار جوی در سطح این استان کاهش داشته است.

او افزود: کاهش دمای هوای شبانه در خراسان رضوی بین سه تا پنج درجه و کاهش دمای هوای روزانه تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد و این روند تا روز‌های پایانی این هفته ادامه خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس حداقل دما در مناطق سردسیر استان در روز‌های پنجشنبه هشتم و جمعه نهم آبان این ماه به زیر صفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

رضایی پور بیان کرد: وزش باد شدید نیز طی این مدت پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است که از روز چهارشنبه هفتم آبان ماه رخ می‌دهد.

او تصریح کرد: همچنین امروز نیمه شمالی خراسان رضوی در ساعات عصر شاهد افزایش ابرناکی آسمان با احتمال بارش خفیف در ارتفاعات خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت دمای هوا در مشهد و نوسان آن در ۲۴ ساعت قبل بین شش تا ۲۳ درجه سانتیگراد اشاره و تاکید کرد: دمای هوای این کلان شهر دوشنبه با سه درجه افزایش نسبت به دیروز به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با دمای صفر و سرخس در شمال شرق استان با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این خطه در ۲۴ ساعت قبل بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت از سبزوار واقع در غرب استان خراسان رضوی با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.