چرا کسانی هنوز کرونا را باور ندارند؟

با وجود همه گیری ویروس کرونا در جهان، هنوز افرادی هستند که کرونا را باور نداشته و در زندگی خود تغییری ایجاد نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ دوم قاسم گرجی اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی نیروی انتظامی مازندران گفت:در شرایط فعلی، کرونا دنیا را تحت تاثر خود قرار داده ، بیش از یک میلیون و یک صد و ۵۰ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده و حدود ۴۳ میلیون نفر را مبتلا کرده است، اقتصاد بسیاری از کشور‌ها را فلج کرده، تیتر یک همه روزنامه‌های جهان و رسانه‌های داخلی و خارجی شده است و تقریبا کسی نیست که با واژه کووید ۱۹ و یا کرونا آشنا نشده و یا آنرا نشنیده باشد.

در حالی که کرونا تقریبا سبک زندگی افراد را در جهان تحت تاثیر قرار داده اما هستند کسانی که هنوز کرونا را باور نداشته و در زندگی جدید خود تغییری ایجاد نکرده اند.

آن‌ها در تردد‌های خود معمولا از ماسک استفاده نکرده و به برنامه‌های بهداشتی ارائه شده هیچ توجهی ندارند، در حالی که رسانه‌ها و مسئولان بهداشتی تاکید شدیدی بر استفاده از ماسک و رعایت برنامه‌های بهداشتی دارند، آن‌ها متاسفانه حتی با غرور به عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن برنامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا توجهی ندارند.

سوالی که پیش می‌آید، این دسته از افراد چرا برخلاف جریان واقعی اتفاقات جامعه رفتار می‌کنند، و یا برمبنای ضرب المثل معروف "برخلاف جریان آب شنا می‌کنند"؟

 این افراد احتمالا هنوز خطر را احساس نکرده، از نظر روانشناسی معمولا افراد باهوش و با استعداد تغییرات پیرامون و خطرات و تهدیدات را بسیار سریع‌تر از دیگران احساس کرده و اقدامات لازم را خیلی زودتر از بقیه برای انجام اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید 

با این وجود افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند کسانی هستند که از هوش و استعداد لازم برخوردار نبوده، با این وجود در حالی که آن‌ها می‌توانند زمینه انتشار ویروس کرونا را در جامعه مهیا کنند باید برنامه ویژه‌ای برای اینگونه افراد و حتی مجازات آن‌ها با هدف پیشگیری از انتشار کووید ۱۹ در نظر گرفت.

  بسیاری از افراد به نظر به دلیل سپری کردن مشکلات سخت و شدید در زندگی گذشته خود، دچار اختلال و بیماری‌های روانی مثل افسردگی و حتی درماندگی آموخته شده بوده و احساس ناامیدی بر آن‌ها بویژه در مواجه با مشکلات ناشی از کووید ۱۹ حاکم شد و به احتمال تصور می‌کنند رفتارشان بر کنترل این ویروس هیچ تاثیری نخواهد داشت.

  بسیاری نیز به دلایلی سرخوردگی‌ها و سرکوب شدن‌ها در طول زندگی گذشته خود، با توجه به شرایط مهیا شده به احتمال به دنبال جلب توجه بوده و با نزدن ماسک و عدم رعایت برنامه‌های بهداشتی در پی جلب نظر اطرافیان به سوی خود می‌باشند.

 خیلی‌ها نیز از جایگاه قدرت طلبی با این مشکل برخورد می کنند، شاید در پی جلب توجه اطرافیان و با اینکه هنوز به ویروس کرونا مواجه نشده اند در حالی که حتی به برنامه‌های بهداشتی نیز توجهی نداشته ، خواهان به رخ کشیدن قدرت خود برای دیگران می‌باشند، این افراد شاید ناقل ویروس کووید ۱۹ هم  باشند.

 بسیاری از افراد دیگر، زندگی و محل کارشان از نظر جغرافیایی در مکانی قرار دارد که تراکم جمعیت در آن‌ها اندک می‌باشد، ارتباط پایین با دیگران احتمال ابتلاء را کم کرده و این به احتمال به نظر خیلی‌ها در این مناطق کرونایی وجود نداشته و یا بدنشان از قدرت ویژه‌ای در برخورد با کرونا برخوردار می‌باشد و آنان کرونا را جدی نگیرند، اما این باور، باوری غلط بوده و ضریب آلودگی به کرونا را در این مناطق بالا می‌برد.

در هر صورت اگر افراد کرونا را جدی نگیرند به هر دلیل ممکن، چه این عدم باور کرونا دلایل روانی و شخصی داشته ویا دلایل اجتماعی و حتی جغرافیایی داشته باشد، کرونا خیلی جدی‌تر از تصوری است که ما در موردش داریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.