فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی طیور در خوزستان

۱۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح خوزستان فعال وجود دارد و در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ میلیون قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین کشتار داشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالله محمدحسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: نقش دامپزشکی در حفظ و ارتقای سلامت جمعیت دام و طیور و طبع آن سلامت جامعه انسانی است و ۱۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان فعال وجود دارد و در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ میلیون قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین کشتار داشتند.

او بیان داشت: فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت سفید، قرمز، شیر و تخم مرغ همیشه در سفره غذایی مردم وجود دارد و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره غذایی بر عهده دامپزشکی است.

محمدحسنی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۳ هزار و ۶۸۸ بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل هایپرها، قصابی، سردخانه‌ها و رستوران‌ها انجام و مورد رصد کارشناسان این اداره کل قرار گرفته است افزود: این بازدید‌ها برای تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و تحقق شعار از مزرعه تا سفره انجام و در این میان ۵۲۵ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: بیش از ۲۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است و با توجه به وجود بنادر متعدد در خوزستان و صید آبزیان که نقش بسزایی در سرانه مصرف ماهی و میگو دارند، بیش از دو هزار و ۳۰۰ مورد بازدید بهداشتی با کمک کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.