قرار بازداشت مورالس لغو شد

بنا به یک حکم قضایی، دستور بازداشت رئیس‌جمهور سابق بولیوی باطل اعلام شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با لغو دستور بازداشت اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی، مسیر بازگشت او به این کشور هموار شد.

یک قاضی بولیویایی روز دوشنبه طی حکمی دستور پیشتر صادر شده برای بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کرد. دادستان‌های بولیوی سال گذشته مورالس را به اتهام تهییج ناآرامی‌ها از زمان استعفای خود، به ایجاد فتنه و اقدامات تروریستی متهم و برای او قرار بازداشت صادر کردند.

مقامات قضایی بولیوی می‌گویند تحقیقات در مورد شکایتی که منجر به صدور این حکم برای مورالس شد کماکان ادامه دارد. دادستان‌های بولیوی در نظر دارند احضاریه‌ای را برای مورالس صادر کنند تا رئیس جمهور سابق بتواند دفاعیات خود را در برابر دادگاه ارائه دهد.

ابطال قرار بازداشت مورالس، مسیر بازگشت او به بولیوی پس از بیش از یک سال تبعید را فراهم می‌کند. خبرگزاری دولتی آرژانتین گزارش داد مورالس پس از ماه‌ها اقامت در این کشور روز جمعه راهی ونزوئلا شد.

رئیس جمهور مستعفی بولیوی هفته گذشته اعلام کرد پس از پیروزی حزب متبوع او در انتخابات ریاست جمهوری به کشورش بازخواهد گشت. در انتخابات اخیر بولیوی، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی و نامزد حزب جنبش سوسیالیسم، با کسب ۵۲.۴ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ و در پی بروز ناآرامی‌های پس از انتخابات در بولیوی، شماری از مقامات این کشور از جمله مورالس مجبور به کناره گیری از قدرت شدند. در میان این ناآرامی‌های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی‌رغم آنکه موفق به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس‌جمهور موقت خواند. آنز پیشتر وعده داده بود که مورالس اجازه نخواهد یافت در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ناآرامی غلطه بلکه در جریان یک کودتا برکنار شد
آخرین اخبار