معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد:

منافع ملی با آموزش گره خورده است

بروجردی گفت: منافع ملی و امنیت ملی در ارتباط با کشور‌های همسایه با آموزش گره خورده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علاء الدین بروجردی معاون امور بین المللی دانشگاه آزاد در یازدهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: در شرایط ویژه‌ای با شیوع ویروس کرونا قرار گرفته ایم، اما خیلی خوب واحد‌های آموزشی خودشان را با شرایط فعلی وفق داده اند.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد از خطر بورسیه شدن جوانان کشور و کشور‌های منطقه توسط دشمن خبر داد و گفت: شاهد پدیده خاموش و خطرناکی هستیم؛ سالانه کشور‌های خارجی جوانان ما و کشور‌های منطقه را بورسیه می‌کنند و ذهنیت آن‌ها را به سوی حاکمیت نامشروع خود تغییر می‌دهند، به همین دلیل باید بیشتر به جذب دانشجویان خارجی توجه کرد.

او گفت: ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در ۵۶ واحد دانشگاه آزاد داریم که ۴ هزار و ۸۳۵ نفر از آن‌ها فارغ التحصیل شده اند. 

بروجردی بیان کرد: در داخل کشور برای دانشجویان خارجی، خوابگاه‌های تک نفره و آموزش زبان فارسی به صورت حضوری و مجازی را فراهم کرده‌ایم. امکانات لازم برای دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد آماده است تا به میل خود آموزش حضوری یا مجازی را انتخاب کنند و در صورت تمایل به کشور بازگردند.

او ادامه داد: دوره‌های تخصصی کوتاه مدت یک تا ۳ ماهه نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده که واحد اکسفورد دانشگاه آزاد به شدت روی این امر برنامه ریزی کرده است.

بروجردی افزود: آنچه که باید دانشگاه‌های ما به آن توجه کنند تربیت افرادی است که در کنار دانشی که می‌آموزند با خاطرات خوب ایران را ترک کنند و مبلّغ کشور ما باشند.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد در پایان گفت: منافع ملی و امنیت ملی در ارتباط با کشور‌های همسایه با آموزش گره خورده است، زیرا کشور‌های خارجی تلاش زیادی برای تغییر رویکرد و ذهنت بر علیه ایران انجام داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار