بستری ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۶ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

او با ابراز تأسف از فوت ۴ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده از بهبودی ۷ هزار و ۷۹۱ بیمار کرونایی تاکنون خبر داد و گفت: در طول دوران شیوع کرونا تعداد ۷۲۹ نفر از هم استانی‌ها به خاطر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده و تعداد ۸ هزار و ۹۳۸ نفر در این ایام در بیمارستان‌ها بستری شدند.

او با ابراز تأسف از آمار بالای ابتلاء به بیماری کرونا در تمامی شهر‌های استان افزود: در هیچ شهر و منطقه‌ای از استان وضعیت سفید و عاری از ویروس کرونا وجود ندارد و نشانگر بی توجهی برخی افراد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که این امر باعث سیر صعودی بستری‌ها و تکمیلی ظرفیت بیمارستان‌های استان شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از رسانه‌ها و مسئولین اجرایی خواستار فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد و گفت: مسئولین در زمینه فرهنگ‌سازی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش همت کنند و مردم نیز برای حفظ جان خود و عزیزانشان در رعایت توصیه‌های بهداشتی کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.