تولید ۲۰۰ تن به در شهرستان هوراند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از تولید ۲۰۰ تن به در این شهرستان خبر داد.

تولید ۲۰۰ تن به در شهرستان هوراندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، طایری مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند گفت: کاشت و تولید میوه به در این شهرستان افزایش یافته است.

طایری گفت: با توجه به اینکه درخت به در مناطق سردسیر و گرمسیر معتدل کشت می‌شود و ظــهور شکوفه‌های به بسیار دیرتر از سایر میوه‌هاست و به همین دلیل خطر سرمازدگی بهاره در این میوه بسیار کم است.

او افزود: درخت بِه، به شوری خاک و کم آبی مقاوم‌تر از سایر میوه‌های دانه‌دار است کم توقع بودن این درخت و سازگاری با شرایط آب و هوایی این شهرستان و نیز انبارمانی بالای محصول به باعث افزایش کاشت این محصول شده است.

طایری گفت: به از اواخر شهریورماه تا اواخر آبان برداشت می‌شود که معمولاً در میان میوه‌های ســردسیری آخـرین میوه‌ای است که می‌رسد، برداشت با دست انجام می‌شود و زمان برداشت وقتی است که رنگ میوه زرد و زرد طلایی شده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود ۴۰ هکتار درخت به با تولید محصول ۲۰۰ تن در سال وجود دارد که محصول تولیدی اکثراً به‌صورت تازه‌ خوری و  مربا و شربت در این شهرستان و شهرستان‌های مجاور به فروش می‌رسد.

او با بیان اینکه این مدیریت با ترویج کشت ارقام جدید به و رعایت اصول فنی در مراحل کاشت و داشت از جمله تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها موفق به افزایش تولید این محصول در منطقه گردیده است گفت: وجود صنایع تبدیلی در منطقه جهت تهیه مربا، کمپوت و آبمیوه به باعث تعادل قیمت به و افزایش تولید این میوه در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار