حدادی: من سمبل دو و میدانی هستم/ بعضی‌ها مرا مقابل مردم قرار می‌دهند

پرتابگر المپیکی کشورمان درباره انتقادات به عمل جراحی خارپاشنه پای خود در آلمان توضیحاتی را ارائه کرد.

احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان انجام عمل جراحی خارپاشنه پای خود اظهار داشت: خوشبختانه در این مدتی که در آلمان حضور دارم طبق نظر پزشک جراح خود روزی بین ۳ الی ۴ ساعت تمرینات سنگین انجام می‌دهم. طبق برنامه قرار شده در سه‌شنبه هفته آینده عمل جراحی ام صورت بگیرد و امیدوارم جراحی‌ام با موفقیت انجام شود. طبق گفته پزشک معالج  حدود  ۸ هفته زمان نیاز است تا بتوانم به شرایط آماده سازی برای تمرینات و مسابقات برسم. من و  "مک ویلکینز" مربی ام در این مدت با پزشک جراح صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم. خدا را شکر در این مدت از سوی پزشک معالج انگیزه زیادی به من داده شده است.

او افزود: با مصاحبه‌های غیر حرفه‌ای یک ورزشکار را زیر سوال ببریم به دور از انسانیت است، واقعاً از صمیم قلب خوشحالم که از من انتقاد می‌کنند، زیرا اکنون همه نگاه‌ها به سمت من است و این اتفاق باعث خوشحالی ام  می‌شود. با وجود اینکه اکنون ۳۵ سال سن دارم، اما باز هم سمبل دو و میدانی ایران هستم. بهترین خاطرات ورزشی من در زمان گزارشگری ایرج حصیبی رخ داده است و نسبت به حصیبی علاقه خاصی دارم، اما پیشکسوتان را کنار یک دیوار جمع می‌کنند و همین موضوع به خودی خود باعث می‌شود صحبت‌هایی را به ناخواسته مطرح کنند. اکنون بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌کنم این صحبت‌های انتقادی باعث تبلیغ برای من می‌شود. در تمام دنیا مرسوم است هنگامی که یک ورزشکار مدالی کسب می‌کند از تمام افراد تشکر می‌کند و فقط  از برخی افراد تنها بابت  مدالش  قدردانی نمی‌کند.

حدادی: من سمبل دو و میدانی هستم/ بعضی‌ها من را مقابل مردم قرار می‌دهند 

او درباره حواشی ایجاد شده در مورد حضورش در آلمان برای انجام عمل جراحی خارپاشنه پای خود، گفت: با وجود انتقادات صورت گرفته اکنون من در آلمان برای انجام عمل جراحی هستم و چه بهتر بود دوستانی که انتقاد می‌کردند که  چرا  در آلمان جراحی می‌شوم از من حمایت می‌کردند تا جراحی خوبی را سپری کنم.‌ ای کاش اشخاصی که منتقد هستند همسو با ورزشکاران باشند نه اینکه از آن‌ها انتقاد کنند. بالاخره خود دوستان  منتقد بهتر از هر کسی می‌دانند که فدراسیون پزشکی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای ورزشکاران آسیب دیده در کشورمان است. محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی  و سایر پزشکان  که در این‌فدراسیون حضور دارند بدون شک جزو بهترین پزشکان کشور هستند.

جراحی خارپاشنه ام در آلمان تصمیم فدراسیون پزشکی و ورزشی است 

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن افزود: تمام مسئولان فدراسیون پزشکی و  ورزشی پس از مشکل ایجاد شده در خار پاشنه پای من چندین جلسه را با یکدیگر برگزار کردند  و در نهایت تصمیم گرفتند تا من در آلمان جراحی شوم و این اتفاق نشان می‌دهد برخی افراد بهتر است اظهار نظر نکنند، چون هر کسی باید در حیطه وظایف خودش صحبت کند. اگر قرار بر این بود که من در ایران جراحی شوم بدون هیچ مشکلی در کشورم زیر نظر بهترین پزشکان جراحی می‌شدم، اما اکنون که در آلمان باید جراحی شوم باید به این تصمیم احترام گذاشته شود.

من را جلوی مردم قرار می دهند کار جالبی نیست 

حدادی تصریح کرد: برخی افراد با این‌جو سازی‌ها قصد دارند من را رو به روی مردم، مسئولان و ورزشکاران رشته‌های مختلف قرار دهند که از این طریق بگویند تمام پول‌ها برای یک نفر هزینه می‌شود و سایر ورزشکاران هیچ منفعتی از این اتفاق نمی‌برند. هر چند که با وجود حواشی اخیر خود مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی بهتر از هر کسی می‌دانند برای ورزشکاری هزینه می‌کنند که در این مدت بازدهی خوبی برای ورزش کشور در مسابقات بین‌المللی داشته است. از نظر متولیان ورزش کشور حدادی تنها ورزشکاری است‌که در دوومیدانی مدال المپیک کسب کرده و باید در سال المپیک از او حمایت شود تا بتواند دوباره این مدال را در توکیو تکرار کند. اینکه  یک ورزشکار را جلوی مردم قرار بدهیم و بگوییم ۲۵۰میلیون تومان برای او هزینه شده کار چندان جالبی نیست.   آیا افزایش قیمت دلار تقصیر من بوده است؟ شاید هزینه عمل جراحی ام در ۳ سال گذشته  ارزان‌تر  تمام می‌شد، اما اکنون بالا رفتن ارز  از حیطه اختیارات من خارج است و بدون توجه به این اتفاقات تنها خودم را برای المپیک آماده می‌کنم.

من یک سال است از ایران بیرون نرفته ام 

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان با اشاره به اینکه هیچ علاقه‌ای به سفر کردن ندارد، عنوان کرد: من سفر نکرده نیستم، زیرا همیشه مسابقات و اردوهایمان در اروپا و آمریکا بوده و همیشه هم دوستانم با هزینه فدراسیون کشورهایشان من را دعوت می‌کنند تا برای آموزش ورزشکاران کشورشان به آنجا بروم، اما با این وجود من تا امروز این مسئله را قبول نکرده‌ام، زیرا در وهله نخست اگر ابتدای امر بخواهم کاری انجام دهم برای جوانان کشورم انجام می‌دهم.   من اکنون یک سال است از ایران بیرون نرفته‌ام و حدود ۶  ماه به علت شیوع ویروس کرونا امکان فعالیت خاصی وجود نداشت و بعد از آن هم تمرینات خود را در کشورمان پیگیری کرده‌ام.

حدادی: من سمبل دو و میدانی هستم/ بعضی‌ها من را مقابل مردم قرار می‌دهند

من یک ریال هم از فدراسیون دو و میدانی حقوق نگرفته ام 

او افزود: در تمام دنیا مرسوم است برای ورزشکاری که صاحب نام است هزینه کنند تا بتواند باز هم افتخار آفرینی کند. به طور مثال در آلمان ۴ ورزشکار هستند که در طول سال برای آن‌ها هزینه‌هایی زیادی می‌شود تا بدون مشکلی تمرین کنند تا در روز مسابقه بتوانند نتیجه خوبی بگیرند، اما من در ایران تنها یک نفر هستم. هر چند که فشار‌های زیادی به من وارد کردند و صحبت‌هایی علیه ام مطرح می‌کنند. از همین جا اعلام می‌کنم که فدراسیون دو و میدانی به من در ۴ سال گذشته یک ریال حقوق پرداخت نکرده است. من هنوز هم برای بازی‌های آسیایی پاداشم را دریافت نکرده‌ام و تنها هزینه‌مربی، اردو و فیزیوتراپ از طرف فدراسیون به ما داده می‌شود. برخی از افراد انتقاد می‌کنند که برای فلان شخص آن قدر هزینه شده  است. البته زمانی که برای یکسری ورزشکاران هزینه شد  و آن‌ها هم به اردوی برون مرزی رفتند، اما نتیجه‌ای نگرفتند، مگر همین دوستان نبودند که بیان می‌کردند چرا آن‌ها نتیجه نگرفته‌اند؟

رکورددار پرتاب دیسک آسیا در پایان خاطر نشان کرد: این مطالبی را که دوستان مطرح می‌کنند برایم خیلی مهم نیست، اما همین صحبت‌های انتقادی موجب شده تا خیلی ورزشکاران از ایران بروند، زیرا تاب این چنین اتتقاداتی را ندارند، اما من بر عکس سرم به کار خودم است و تمریناتم را انجام می‌دهم و امیدوارم راهی که می‌روم موفق شوم. ما باید گوش دوستان منتقد را بگیریم چرا که این صحبت‌ها باعث تخریب می‌شود و هنگامی که یک ورزشکار به کشور دیگری مهاجرت می‌کند همین دوستان اولین نفری هستند که عنوان می‌کنند آن‌ها به کشورشان خیانت کرده‌اند که باید بگویم از نظر من چنین انتقادی صحیح نیست. تمام دوستان باید تحت هر شرایطی از ورزشکاران حمایت کنند تا آن‌ها بتوانند در هر رشته ورزشی که هستند پرچم ایران را برافراشته کنند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار