آیا زنان سبزپوش ذوب آهن فرصتی برای آزمون و خطا دارند؟

ضعف‌های مدیریتی پی در پی در باشگاه ذوب آهن، تیم فوتبال زنان آن را نیز تحت الشعاع قرار داده و با بررسی نتایج این تیم می‌توان مشکل را در رهبری این تیم جست و جو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زمانی که صحبت از مدیریت یک مجموعه بزرگ و ریشه دار فوتبالی می‌شود، همواره به دنبال شاخص‌ترین‌ها هستیم؛ شاخص‌ترین مدیر‌هایی که از جنس ورزش و از جنس فوتبال باشند. در واقع مدیریت مجموعه‌ای که فوتبال در شاهرگ اصلی آن جریان دارد، صرفا با فوتبالیست و یا مربیان خبره به سرانجام نمی‌رسد و اطلاعات فنی مدیر تنها بخش کوچکی از لوازم آن است.

در علم مدیریت جمله‌ای پر معنی وجود دارد که می‌گوید: اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم. با این نکته می‌توان به ضعف مدیریتی در این باشگاه، چه در عرصه مردان و چه در زنان پی برد. ذوب آهن از جمله باشگاه‌هایی ست که به مثابه آن درخت کهنسال و ریشه دار می‌ماند که همه به دنبال محافظت از ارزش‌های آن هستند و زمانی که قسمتی از تنه یا ریشه آن دچار آسیب شود، ممکن است همه ابعاد آن تحت تاثیر قرار گیرند.

در روز‌هایی که حال این تیم ریشه دار به خوبی قبل نیست و مردان سبزپوش ذوب آهن به سختی ریشه خود را از خطر سقوط حفاظت می‌کنند، زنان این تیم نیز هنوز قدرت رویارویی با مدعیان صدر جدول را پیدا نکرده اند و در حالی که پس از تغییرات در کادر فنی این تیم درفصل گذشته انتظارات به خوبی و هم سو با نام و افتخارات ذوب آهن برآورده نشد، کادرفنی جدید نیز در حالی معرفی شد که به نظر می‌رسد با هدف رسیدن به جایگاه برتر در لیگ همراه نیست.

در سال‌های اخیر و با نتایجی که از سوی تیم فوتبال زنان ذوب آهن شاهد بوده ایم، شاید بسیاری به این نتیجه رسیده باشند که تنها ملاک برای این تیم فقط حضور در لیگ برتر است و رسیدن به قهرمانی و جایگاه بالای جدول اهمیت ویژه‌ای از سوی مسئولان این تیم ندارد.

شاگردان مژگان مدایم زاده، سرمربی تیم فوتبال زنان ذوب آهن که در فصل گذشته لیگ برتر در رده هشتم از مجموع ۱۲ تیم قرار گرفتند، در فصل جدید در حالی به مصاف رقیبان می‌روند که کادر فنی و دستیاران مدایم زاده با تغییرات اساسی رو به رو شده است والبته این تغییرات از نگرانی هواداران این تیم کم نکرده است.

مربی این تیم چهره‌ای است نه چندان آشنا برای نسل جوان فوتبال و مربی بدنساز معرفی شده از سوی باشگاه، از بازیکنان فصل گذشته تیم فوتسال نامینو است که این موضوع احتمالا با حضور میترا چین سری به عنوان مدیر ورزش بانوان این تیم و سرمربی فصل گذشته تیم "فوتسال نامینو" ارتباط نزدیکی دارد. حال این که یک فوتسالیست چگونه در تیم فوتبال و آن هم در نقش مربی بدنساز که یقینا اثر چشمگیری در پیشبرد اهداف تیم دارد، ایفای نقش خواهد کرد، یا حضور فردی که سال‌ها از میادین فوتبالی دور بوده و اکنون در جایگاه مربی برای تیم قبول نقش کرده، نیاز به گذشت زمان و بررسی نتایج این تیم دارد. اما آیا تیم ریشه دار ذوب آهن دیگر فرصت آزمون و خطا دارد؟

البته به تازگی زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال به ترکیب این تیم پیوسته است و این اقدام به تنهایی توانسته هواداران این تیم را جهت نزدیک شدن به رده‌های بالای جدول امیدوار کند. خواجوی چندی پیش توانسته بود رکورد کلین شیت ایران را که در دستان پیام نیازمند بود جابجا کند و به خود اختصاص دهد؛ و حالا حضور او در تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن می‌تواند نقطه عطفی برای بالا بردن روحیه تیم مخصوصا در خط دفاعی باشد.
از سوی دیگر ذوب آهن با خرید بازیکنان جوانی همچون ندا اقبالی نیا نشان داده رویکرد این باشگاه نگاه به آینده است.
باید امیدوار باشیم با حضور میترا چین سری مدیر ورزش بانوان این تیم در سمت نایب رئیس اموربانوان هیات فوتبال استان اصفهان شاهد حرکت رو به جلو سبزپوشان نصف جهان در لیگ برتر بانوان کشور باشیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.